قزوین؛

سهم دستگاه‌ها در سرانه مطالعه مشخص شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت : باید با برنامه ریزی سهم هر دستگاه و نهادی را در سرانه مطالعه مشخص کرد.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شاهرخی در شواری انجمن کتابخانه‌های استان افزود: در موضوع کتاب و کتابخوانی فرمانداران در شهرستان‌ها نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه تمام جدیت داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست از عضویت بیش از ۷۵ هزار نفر در کتابخانه‌ها استان خبر داد.

رویا اسماعیلی افزود:تعداد کتابخانه‌های نهادی استان با رشد ۶ درصدی ۳۵ باب، کتابخانه‌های مشارکتی با ۷ درصد رشد به ۳۱ باب رسیده و زیربنای کتابخانه‌های استان هم اکنون ۳۱ هزار مترمربع است که رشد ۹ درصدی داشته است.

اسماعیلی بیان کرد: در سال گذشته کتاب‌های خریداری شده در استان به ۷۰ میلیون تومان رسیده که نسبت به گذشته رشد ۶۱ درصدی داشته است، همچنین بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب به منظور تجهیز کتابخانه‌های نهاد‌ها و مساجد استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: بخش ویژه استان‌شناسی، نوسوادان و کتابخانه ویژه بانوان در شهر قزوین راه اندازی شده و برای رشد سرانه کتاب و کتابخوانی کلنگ‌زنی کتابخانه‌های مهرگان، بویین‌زهرا و تجهیز کتابخانه خاکعلی در دست اقدام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه از رسیدگی به آمفی تئاتر علامه جعفری گفت و افزود: به دلیل کمبود اعتبارات و عدم رسیدگی به این مجموعه، تنها فضای در اختیار تئاتر استان در حال تخریب است و احداث فضایی جدید برای تئاتر و نمایش استان احساس می‌شود.

در این نشست اعضای شورای انجمن کتابخانه‌های استان هم تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار