سایت THE AGE استرالیا نوشت:

کی روش بعد از جام جهانی، سرمربی استرالیا می شود/ دیدار دوستانه با ایران برنامه ریزی شده است

سایت THE AGE استرالیا از علاقه مسئولان فوتبال این کشور به جذب کی روش اشاره کرد و دیدار دوستانه این 2 تیم را بهانه ای برای نزدیک شدن آنها به سرمربی ایران دانست.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از سایت THE AGE استرالیا،  برنامه ریزی ها و هدفگذاری تیم ملی فوتبال استرالیا برای حضور در جام جهانی در حال انجام است و در این بین قرار است رقابتی دوستانه بین تیم ملی فوتبال این کشور و ایران قبل از آغاز جام جهانی 2018 روسیه ترتیب داده شود. این در حالیست که 20 سال از رویارویی این 2 تیم در رقابت های رسمی می گذرد.

بازتاب رسانه ها نشان می دهد مسئولان فوتبال استرالیا با جدیت به دنبال تدارک این دیدار دوستانه هستند. این در حالیست که شکست بد و تلخ استرالیا در سال 1997 برابر ایران هنوز در خاطره ها زنده است.

در این گزارش آمده است: این دیدار برای ایران و استرالیا  یک معامله است و باید انجام شود زیرا فدراسیون فوتبال استرالیا در این مذاکرات به دنبال تقویت روابط دیپلماتیک خود با فوتبال ایران است و به احتمال زیاد تدارک یک بازی دوستانه باعث گشایش پنجره بین الملل هر دو فدراسیون به سوی یکدیگر است.

البته بخش کلیدی این تفکر آماده سازی استرالیا برای حضور در جام جهانی 2018  روسیه است.

مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا در این خصوص گفت: ما در حال صحبت کردن با تعدادی از کشورهای آسیایی که سطح کیفی فوتبالشان بالاست، هستیم که فدراسیون فوتبال ایران نیز یکی ازاین کشور هاست. البته سالگرد آن شب دلخراش در ایران و شکست تلخ استرالیا در بازی یک نقطه برجسته در این انتخاب است. بسیاری از مردم، از جمله من، از آن بازی به عنوان یکی از مخرب ترین لحظات در ورزش استرالیا یاد می کنیم. بازی با ایران قدرتمند می تواند یک گام بلند در آماده سازی تیم کشورمان برای حضور در روسیه باشد.

در این گزارش آمده است: فدراسیون  فوتبال استرالیا باید در بازگرداندن  سه عنوان قهرمانی آسیا به کشور موفق باشد و برای رسیدن به این مهم در گام اول باید فکری برای جایگزینی آنگه پوستکوگلوف سرمربی تیم داشته باشد.

بازتاب رسانه های استرالیایی نشان می دهد، فدراسیون فوتبال استرالیا با توجه به موفقیت های کی روش در فوتبال ایران در نظر دارد وی را جانشین سرمربی خارجی خود کند زیرا تمدید نکردن قرارداد پوستکوگلوف بهترین موقعیت را برای مذاکره با مربیان خارجی ایجاد می کند.

کی روش بعد از جام جهانی سرمربی استرالیا می شود/ دیدار دوستانه با ایران برنامه ریزی شده است

فدراسیون فوتبال استرالیا در تلاش است که رایزنی ها و گزینه های احتمالی خود را برای سرمربیگری تیم ملی مخفی نگه دارد اما شواهد نشان می دهند که مربی سابق رئال مادرید، منچستر یونایتد و سرمربی تیم ملی ایران قوی ترین گزینه جانشینی پوستکوگلوف است.

وضعیت قرارداد کی روش نشان می دهد که این مربی به احتمال زیاد پس از جام جهانی 2018 آزاد است. زیرا  هفت سال سرمربیگری موفق وی در  تیم ملی ایران با  درگیری های داخلی خسته کننده، اختلافات فکری، برنامه ریزی ضعیف فدراسیون فوتبال و مشکلات مالی همراه بوده است که همین مسائل تفکرات منفی زیادی برای این مربی 64 ساله ایجاد کرده است. کی روش بارها  از پست خود استعفا داده است.

با تمام این مسائل کی روش در اقدامی بی نظیر همراه تیمش در مقدماتی جام جهانی بی نظیر ظاهر شد تا پس از برزیل و بدون گل خورده، دومین کشور صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه باشد.

کی روش در سال 2002 و 2010 عامل صعود تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال به جام جهانی بود. برای مدت زیادی دستیار سر الکس فرگوسن در منچستر یونایتد بود و یک فصل  عنوان سرمربی رئال مادرید را به دوش کشید.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۲۲:۳۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
تو این مملکت باید سالها تلاش کرد که حتی آقایانی مثل مایلی کهن و قلعه نوعی کسی مثل کیروش رو مهر تایید بزنن...
بعد هشت سال که کیروش حالا ثابت کرده خودش رو ... دیگه توانی نداره که بخواد بمونه..
انگیزه ای نیست...برای کسانی باید تلاش کنه که خودشون خوابن...
بعدش کیروش میره و همه چی بر می گرده به روز اول...
روز از نو روزی از نو....
دوباره یکسال قبل بازیها دنبال سر مربی می گردیم..
دوباره ...دوباره
من متولد 1360 هستم سالهاست که این داستانهای تکراری دیواره روحم رو خط خطی کرده
Iran (Islamic Republic of)
آستارا
۱۶:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
کیروش بی نظیر است و با شخصیت مبارز بودن ایرانها کاملا سازگاری دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
همينطوري نبايد هزينه كرد .هزينه كردن بايد هدفمند باشد .تلاش كيروش براي ورزش فوتبال قابل دفاع است .ضمن اينكه ايشان تلاش ميكنند نظم وانضباط در برنامه هاي ورزش فوتبال ايجاد كند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
مربى خوبى هست ولى اگه خواست بره، مربى خوب زياد هست مثل مربيهاى ايتاليا يى (انتونيو كنته، مانچينى)، يا مربى هلندى خوب. اگر اين مربيهاى سطح بالا در سطح باشگاهى هم بيان مثل كره و تركيه يا در سطوح پايه از مربيهاى اروپايى استفاده بشه اونوقت فوتبال استخون دار ميشه و وابستگى به هيچ فردى نخواهيم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۲۲:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
کنته پشت در نشسته که تو بری باهاش قرار داد ببندی...
خاویار کلمنته رو یادتون نیست اومد فرودگاه برگشت...
حالا میگی کنته....تعجب می کنم از این ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
اگه اینان هستن که هموت کاری که با والیبال کردن با فوتبال هم میکنن.بعد کی روش شروع به سقوط خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام
واقعا کی روش را بایستی تمدید کنن
حیف به فوتبال ما نشاط و احترام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام
واقعا کی روش را بایستی تمدید کنن
حیف به فوتبال ما نشاط و احترام داد
Netherlands
bm.ir
۱۲:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
پول کار خودش را می‌کند .‌. مربی خوب و موقعیت خوب را نباید از. دست داد... لطفا از هم‌العان به فکر باشید .به فکر والیبال هم باشید داریم زنگ تفریح میشیم
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۱:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
بدان را نباید از دست حتی هرکه باشد خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
اگه دوست داشت بمونه ، بمونه .. اگه خواست بره بزارین بره
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۵:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
بگيم برو که جات مايلي کهن رو بياريم؟
Iran (Islamic Republic of)
komayl
۱۱:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
حيفه كارلوس كيروش رو به اين زودي از دست بديم تازه فوتبالمون داره صاحب سبك ميشه فوتبالمون ميشه مثل واليبال رفتن ولاسكو ...
حتما كسي مثل كيروش بخاطر زير ساخت هاي فوتبالمون نمي جنگه حتي يه مربي داخلي
بعداز7سال هنوزيه كمك مربي با تفكرات كيروش كنار كيروش پرورش ندادين
كدوم دوره تيم ملي نيمكت و بازيكنان اصلي يكدست و جون وپر انگيزه بودن
مهم نيست كيروشها 7سال باشن يا 70 سال مهم اينه هركي مياد تجربه هاشون نكات مثبتشون در تيم ملي حفظ بشن . به قول معروف خوب شيره اي تجربه شونو بگيريم تزريق كنيم به فوتبال
يادمه ليگ جهاني واليبال يه وقت استراحت ولاسكو گرفت فقط داشت نكات مبتدي واليبال مثل دفاع كردن روي تور رو به بازيكنا يادآوري ميكرد!! مهم نيست بازيكن چقدر بازي ميكنه مهم اينه اصول پايه درست رعايت كنه!! بازيكنان ما باچندتا بازي خودشونو سوپراستار و باتجره ميبينن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
خوبان را نباید از دست داد هرکه باشند .
Germany
سلیمان
۱۰:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
کی روس باید بماند و آینده فوتبال ایران را بعد از جام جهانی روسیه ارتقاء ببخشد ،،حیف است این مربی بزرگ را از دست بدهیم ،، هم با فوتبال ایران آشناست ،هم با جامعه ایران آشنایی پیدا کرده،هم محبوبیت ملی بین ایرانیان دارد،هم نتایج ارزنده ای برای فوتبال ایران رقم زده،چندین سال متوالی تیم ملی را در رتبه نخست آسیا نگه داشته ،دو دوره متوالی ایران را وارد جام جهانی کرده،بازیکنان و استعدادهای بزرگی را کشف نموده
اگر فدراسیون چیزی غیر از اینها از یک مربی میخواهد بگوید
آخرین اخبار