واعظ آشتیانی:فوتبال ایران هیچ معیاری برای قیمت گذاری بازیکنان ندارد

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: در فوتبال ایران هیچ متر و معیاری برای قیمت گذاری بازیکنان و مربیان وجود ندارد.

واعظ آشتیانی:فوتبال ایران هیچ معیاری برای قیمت گذاری بازیکنان ندارد/شکست استقلال مقابل العین نباید«پتک» شود/سلطانی فر کار جدیدی نکرده استامیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شیوه اشتباه قیمت گذاری بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران اظهار کرد: این خرید‌های میلیاردی باشگاه ها، در گذشته نیز وجود داشته و امروز متاسفانه برخی از مدیران همان رویه‌های نادرست را ادامه می‌دهند.

وی افزود: در فوتبال روز دنیا قیمت گذاری بازیکنان و مربیان براساس فرمول خاصی انجام می‌شود، اما در ایران هیچ متر و معیاری برای قیمت گذاری وجود ندارد و به همین دلیل نیز ناهنجاری‌های درآمدی و اقتصادی در فوتبال ما اوج گرفته است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: آیا واقعا بازیکنان و مربیانی که قرارداد میلیاردی امضاء می‌کنند شایستگی دریافت چنین مبالغی را دارند؟ واقعا چه فرمول و معیار مشخصی برای قیمت گذاری آنان وجود دارد؟ همین سوء مدیریت‌های مدیران است که در نهایت منجر به بدهی‌های سرسام آور و محرومیت از سوی فیفا می‌شود. وجود چنین رویکردی نشان دهنده بی بند وباری و نابسامانی مدیریتی در باشگاه‌ها است.

واعظ آشتیانی در مورد روند انتخاب هیئت مدیره باشگاه‌ها گفت: من برای چندمین بار تاکید می‌کنم که هیئت مدیره هر باشگاه باید براساس رویه‌های قانون تجارت انتخاب شود، یعنی باید ابتدا مجمع برگزار شود و پس از تعیین هیئت مدیره، فردی توانمند به عنوان مدیرعامل انتخاب شود و حسابرس قانونی نیز معرفی گردد.

وی افزود: در صورتی که مدیرعامل آن باشگاه در جهت اهداف هیئت مدیره حرکت کرد باید از وی تقدیر شود و در غیر اینصورت باید در مورد عملکرد او تصمیم گیری شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: باید یک بار برای همیشه این کار انجام شود تا تفاوت میان مدیران موفق و ناموفق برای همگان مشخص گردد. باید معلوم شود مقصر بدهی‌های ۸۰ میلیاردی استقلال و ۱۰۰ میلیاردی پرسپولیس کیست تا از به بار آمدن بدهی‌های بعدی جلوگیری شود.

وی با اشاره به عملکرد تیم استقلال در فصل نقل و انتقالات تصریح کرد: جذب بازیکنان جدید باید مطابق نظر سرمربی صورت پذیرد. تجربه نشان داده که خرید ستاره‌ها به تنهایی نمی‌تواند برای تیم‌ها گره گشا باشد، برای فصل آینده باید تیمی تشکیل شود که فاصله بازیکنان نیمکت نشین با تیم درون زمین بسیار کم باشد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد لزوم تمدید قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی با نگاهی به عملکرد کی روش در مدت حضورش در نیمکت تیم ملی می‌توان گفت: او هوش فنی و مدیریتی بالایی دارد. کی روش با دعوت از بازیکنان مستعد و کنار گذاشتن بازیکنان پا به سن گذاشته، نسل فوتبال ملی را تغییر داد.

وی افزود: بنابراین به نظر من تمدید قرارداد با کی روش می‌تواند در فوتبال ما اثرگذار باشد، مشروط به اینکه کمبود‌های فعلی تیم ملی برطرف شده و مسئولان فدراسیون امکانات لازم را برای وی فراهم کنند.

آشتیانی درباره لزوم عبرت گرفتن عوامل تیم استقلال از شکست ۶ بر ۱ مقابل العین امارات خاطرنشان کرد: باید تحلیل ما از وضعیت تیم‌های ایرانی مبتنی بر واقعیت باشد، اگر بگوییم امسال یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید به مقام قهرمانی برسد انصافا عدالت فوتبال زیر سوال می‌رود، زیرا کشور‌های دیگر برای دستیابی به این عنوان برنامه ریزی کرده اند، اما در فوتبال ما اگر موفقیتی هم حاصل شود کوتاه مدت و مقطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: باخت ۶ بر یک استقلال به العین دلالت بر مسئله خاصی نیست و این شکست چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌کند، نباید این نتیجه مثل «پتک» بر سر کادرفنی و بازیکنان استقلال کوبیده شود و عوامل این تیم باید با بررسی علل ناکامی در آسیا از شکست‌ها درس بگیرند و خود را برای حضوری قدرتمندانه در فصل آینده آماده کنند.

واعظ آشتیانی با اشاره به پیش بینی اش از ادامه حضور مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش دولت دوازدهم گفت: در مدتی که سلطانی فر سکان وزارت ورزش را برعهده گرفته است شاهد اتفاق و اقدام موثر جدیدی از سوی وی نبوده ایم.

وی افزود: شاید کوتاه بودن زمان حضور سلطانی فر در این سمت باعث به وجود آمدن وضعیت موجود شده است، اما من اعتقاد دارم اگر فردی حتی یک روز هم در جایگاه وزارت قرار می‌گیرد باید تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت ورزش کشور انجام دهد، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسی به عنوان وزیر ورزش آینده انتخاب می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار