مشهد؛

نگاه آموزش و پرورش باید ایجاد فرصت شغلی باشد

آموزش و پرورش سطح آموزش را ارتقاء دهد تا با نگاه به مسائل آموزشی ایجاد فرصت شغلی داشته باشد تا بتواند زندگی خوبی را برای افراد جامعه تامین کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، احمد شافعی معاون فرماندار تربت جام درجلسه ستاد اوقات فراقت با تاکید بر نگاه آموزش و پرورش به کیفیت و ایجاد فرصت‌های شغلی گفت: آموزش و پرورش سطح آموزش را ارتقاء دهد تا با نگاه به مسائل آموزشی ایجاد فرصت شغلی داشته باشد تا بتواند زندگی خوبی را برای افراد جامعه تامین کند.

وی افزود: درکلاس‌های غنی سازی ایام فراغت تلاش شود برنامه‌های آموزشی زمینه وبستر ترقیب دانش اموزان به رشته‌های کار آفرین و فنی و حرفه‌ای سوق دهد.

معاون فرماندار تربت جام با اشاره به ابلاغ برنامه‌های هدایت تحصیلی در مقطع متوسطه گفت: برابراعلام اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ۳، ۹ درصد دانش آموزان این شهرستان باید به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مدارس کاردانش ترغیب و تشویق و هدایت شوند ولازم است همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت و اولیا دانش آموزان همکاری کنند تا این سهمیه محقق شود.

شافعی افزود: تعداد ۴، ۵ هزار دانش آموز در شهرستان مشغول به تحصیل هستند وامسال برای ثبت نام ورودی‌های سال جدید پایه اول ابتدایی دو پایگاه در نظر گرفته شده است که با سه نوع آسیب شامل قولنامه‌های سوری، مشکوک تابعین و دانش آموزان بدون مدرک هویتی روبه رو هستیم که روند ثبت نام را کند کرده است.

جعفر دلشاد عظیمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تربت جام در ادامه جلسه گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان امسال ۱، ۲ پایگاه در سطح شهر راه اندازی شده است.

وی افزود: پایگاه ایام فراغت شامل آموزش‌های قرآنی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی، مهارت آموزی، زیباسازی مدارس و کلاس‌های جبرانی که با حضوراساتید مجرببرگزار می‌گردد و در پایان گواهی نامه معتبر به دانش آموزان از طریق مرکز فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.