نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا از سفر دیپلماتهای روس به این کشور

مقامات سازمانهای اطلاعاتی آمریکا از سفر آزادانه دیپلمات های روس به مناطق مختلف این کشور نگرانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولتیکو، مقامات اطلاعاتی و نمایندگان مجالس سنا و نمایندگان آمریکا درباره نحوه نظارت وزارت خارجه این کشور بر سفر دیپلمات های روس به مناطق مختلف آمریکا نگران هستند.شواهد زیادی مشاهده می شود که مسکو از سفر دیپلمات های خود به منظور مقاصد جاسوسی بهره برداری می کند.

این در حالی است که دولت ترامپ تلاش می کند با تلاشها در کنگره برای ایجاد محدودیت ها بر سفر های دیپلمات های روس مقابله کند و این محدودیت ها را کاهش دهد.دولت ترامپ تلاش می کند تا حد ممکن این محدودیت را به حداقل برساند.وضع محدودیت های شدید ضد فعالیت های دیپلمات های روس در آمریکا مورد حمایت نمایندگان دمکرات و جمهوری خواه کنگره است.

در این حال رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در برابر یکی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بسته تحریم های جدید مجلس سنا ضد روسیه که به خاطر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا طراحی است به گونه ای است که انعطاف پذیری دولت ترامپ را هرگونه مذاکره احتمالی با مسکو محدود می سازد.

از سوی دیگر قانون اجرایی امور اطلاعات کنگره که به امضاء هم رسیده است وزارت خارجه آمریکا را مکلف می سازد که نظارت سختگیرانه تری بر روی سفر دیپلمات های روس به مناطق مختلف آمریکا داشته باشد.دیپلمات های روس در حالی می توانند آزادانه به مناطق مختلف آمریکا سفر کنند که در این حال روسیه بارها به دیپلمات های آمریکایی در مسکو درباره هرگونه مسافرت به مناطق مختلف این کشور هشدار می دهد.

بر اساس اطلاعات برخی از نهادهای اطلاعاتی در آمریکا نظارت کم بر فعالیت های روس در آمریکا سبب شده است که آنها از مسافرت های خود به مناطق مختلف آمریکا برای فعالیتهای جاسوسی بهره برداری کنند.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار