حکیم زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارزشیابی توصیفی دانش آموزان ابتدایی آسیب شناسی می‌شود

معاون آموزش ابتدایی از آسیب شناسی و اصلاح طرح ارزشیابی توصیفی در سال جاری خبر داد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر ارزشیابی توصیفی بر روند آموزش دانش آموزان اظهار کرد: یکی از دلایل بهره گیری از این طرح کاهش استرس در دانش آموزان و افزایش بازده کاری است.

وی ادامه داد: ارزشیابی توصیفی در تکرار پایه دانش آموزان تاثیر نفی نداشته و علت چنین تصوراتی عینی بودن نتیجه در نظام نمره‌ای است در حالی که نظام توصیفی با عدد دانش آموزان را ارزیابی نمی‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های مصوب سال 96 آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی توصیفی است و یکی از دلایل مشکلات موجود این طرح تدریجی عمل نکردن آن بوده است.

حکیم زاده افزود: این طرح ابتدا باید با شیب ملایم اجرایی می‌شد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی  و بعد از این مرحله  در سطح وسیع به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار‌هایی با معلمان داشته و بازخورد‌های حاصل از طرح را مورد توجه داریم، اظهار کرد: علاوه بر معلمان، مطالبات خانواده‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و در قالب برنامه‌های تخصصی و علمی آسیب‌ها و نیاز‌های این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این طرح باید آسیب شناسی ملی شود و پژوهش‌های آن را شناسایی کردیم که از این طریق با پایه علمی خوبی کار را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۷:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۶
فقط شده کاغذبازی
آخرین اخبار