کرمان؛

جاسوسی از گوشی تلفن همراه در پی دانلود رايگان اپليكيشن

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کاربران فقط برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را دریافت و تنها به نمونه های رسمی موجود در سایت های معتبر اعتماد کنند.

جاسوسی از گوشی تلفن همراه در پی دانلود رايگان اپليكيشن به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ امين يادگار نژاد گفت: تلفن هوشمند امروزه به یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای فعالیت های روزمره تبدیل شده است، این امر افزایش اپلیکیشن های فارسی و ایرانی برای سیستم عامل های موبایل بویژه اندروید وiOS، استفاده از گوشي هوشمند را در کشورمان کاربردی تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار گرایش پیدا می کنند.


وی افزود: افزایش تقاضا برای اپلیکیشن می تواند بستر مناسبی را برای افراد سودجو در قالب جاسوسی از کاربران از طریق ارائه برنامه های رایگان برای گوشی های هوشمند ایجاد کند.


اين مقام ارشد انتظامی گفت :برخی اپلیکیشن های موبایلی موجود در سایت ها و فروشگاه ها از کدهای مخرب استفاده کرده و کنترل گوشی کاربر را در اختیار می گیرند.متوجه شدن این موضوع بسیار مشکل است زیرا کدهای این اپلیکیشن ها با ترکیب میلیون ها کد مختلف دیگر در سیستم عامل راه را برای جاسوسی از گوشی کاربران هموار می کنند.


وي بيان كرد: موارد جاسوسی را می توان شامل ارسال پیامک های دریافتی و ارسالی کاربر بدون آنکه خود متوجه شود، ارسال عکس ها، کلیپ ها و فیلمهای موجود در حافظه گوشی، ارسال لیست تماس های دریافتی و شماره مخاطبین موجود در گوشی ذکر کرد.


يادگار نژاد در ادامه افزود: از طرف دیگر تهدیدات امنیتی گوشی های همراه هوشمند بیشتر از لب تاب و رایانه های خانگی است، چرا که میزان اطلاعات شخصی که کاربران با خود در موبایل های هوشمند حمل می کنند به مراتب بیش از نوت بوک و رایانه خانگی است.


وی افزود: همچنین دسترسی سارقان یا هکرها به گوشی همراه به مراتب سهل تر است و اخاذی از کاربر با توجه به داشتن اطلاعات زیاد از وی یکی از مهمترین تهدیدات است.لذا دارندگان گوشی هوشمند باید بر روی گوشی خود برنامه ها و نرم افزار هاي امنيتی را نصب و از دانلود بی مورد نرم افزارها و کلیپ های موجود در سایت ها خودداری کنند.


سرهنگ يادگار نژاد در پايان تصریح کرد: کاربران فقط برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را دریافت و تنها به نمونه های رسمی موجود در سایت های معتبر اعتماد کنند.


يادگار نژاد در پايان افزود: در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضاي مجازي با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار