اراک؛

حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران نشانه حقوق بشر آمریکایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران نشانه حقوق بشر آمریکاو پوشالی بودن ادعای این کشوراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت : دوازدهم تیرماه یادآور جنایت وحشیانه حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس توسط آمریکا در سال ۶۷ است که پوشالی بودن ادعای این کشور در رابطه با حقوق بشر را به جهان نشان داد.

حجت الاسلام قربانپورافزود: این جنایت یک اقدام تروریستی رسمی و دولتی بود که جهان را از این اقدام شنیع و ننگین متاثر ساخت و این بار دست خیانت و دشمنی آمریکا با نظام اسلامی از آستین موشک های جنگی بیرون آمد.

وی اضافه کرد:۲۹۰ نفر از هموطنانمان از زن و مرد و کودک در این اقدام تروریستی تکه تکه شدند و آمریکا باید بداند که این لکه ننگین همواره بر پیشانی آنها است و هرگز نه پاک می شود و نه فراموش خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: آمریکا برای اینکه بر این جنایت وحشیانه سرپوش بگذارد از تمام ابزارهای رسانه ای بین المللی بهره گرفت تا حقیقت را وارونه جلوه دهد، اما واقعیت بر اذهان حقیقت جو و واقع بین کاملا آشکار است.

دوازدهم تیرماه روز افشای حقوق بشر آمریکایی

وی تصریح کرد: دوازدهم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی روز افشای حقوق بشر آمریکایی است، که در واقع باید بر آن نام «حقوق ضد بشر» گذاشت و عملکرد آمریکا در این زمینه کاملا تایید کننده این عنوان است.

قربانپور بیان کرد: تاریخ معاصر جهان مملو است از اقدامات جنایت کارانه، ضد بشری و تروریستی آمریکا که در ذهن تاریخ حک شده و امیداریم روزی مجامع بین المللی این اقدامات را محکوم کرده و همچنین مجامع حقوقی جهانی به این جنایات رسیدگی کنند.

پرواز مسافربری هواپیمایی ایران‌ از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن از جمله ۶۶ کودک کشته شدند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.