فراموشکاری نخست‌وزیر کانادا کار دستش داد!+ تصاویر

«جاستین ترودو» در سخنرانی روز ملی کانادا فراموش کرد نامی از استان آلبرتا به زبان بیاورد و انتقادات زیادی را متوجه خود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، در روز ملی این کشور که به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس کانادا برگزار شد به سخنرانی پرداخت. وی در میان جمعیت زیادی از مردم کشورش، نام هرکدام از استان‌های کانادا را آورده و در انتها تاکید کرد «همه ما کانادایی هستیم»؛ اما ترودو فراموش کرد نامی از استان آلبرتا به زبان بیاورد.

از قلم افتادن نام آلبرتا در سخنرانی نخست وزیر کانادا+ تصاویر

ترودو در این سخنرانی گفت: ممکن است ما در بریتیش کلمبیا، یوکان، نواحی شمال غربی، نوناووت، ساسکاچوان، ماتیتوبا، انتاریو، کِبِک، نیوفاونلندولابرادور، پرنس ادوارد آیلند، نوا اسکوشیا و یا نیو برانزویک زندگی کنیم. اما همه ما این تنوع را درک می‌کنیم و در قلب‌هایمان می‌دانیم همه کانادایی هستیم.

وی در این سخنرانی پرشور فراموش کرد نامی از آلبرتا که محل زندگی بیش از 4 میلیون کانادایی است، سخنی به میان آورد. نخست وزیر کانادا متوجه اشتباه خود شد و پیش از پایان یافتن مراسم بار دیگر مقابل مردم حاضر شد و گفت: من شرمنده هستم. جایی در پس صخره‌ها من را هیجان‌زده می‌کند. آلبرتا، عاشقت هستم. روز ملی کانادا مبارک!

از قلم افتادن نام آلبرتا در سخنرانی نخست وزیر کانادا+ تصاویر

برای بسیاری از ساکنان آلبرتا، این ابراز پشیمانی ترودو بسیار دیر بود و واکنش‌های بسیاری به بی‌توجهی او در شبکه‌های اجتماعی داشتند.

ناراحتی ساکنان آلبرتا به اندازه‌ای زیاد بود که ترودو مجبور شد در حساب توییتر خود نیز از آنها معذرت خواهی کند.

 از قلم افتادن نام آلبرتا در سخنرانی نخست وزیر کانادا+ تصاویر

 

انتهای پیام/

جاستین ترودو در روز ملی کانادا هدف انتقاد مردم آلبرتا قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار