مشهد؛

متلاشی شدن باند قاچاق اسلحه در قوچان

نیرو‌های انتظامی و امنیتی قوچان در درگیری مسلحانه با باند قاچاق اسلحه موفق به کشف و ضبط تعدادی سلاح جنگی و فشنگ و مقادیری مواد مخدر صنعتی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد علی آذری دادستان عمومی و انقلاب قوچان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات دقیق حادثه درگیری مسلحانه شب گذشته در این شهرستان گفت: پس از کسب اطلاع از عبور یک دستگاه خودروی سواری حامل اسلحه از مبادی ورودی این شهرستان؛ سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در عملیاتی مشترک این باند را شناسایی و متلاشی کردند.

وی افزود:پس از شناسایی و ردیابی این خودرو در ورودی شهر که از یکی از شهر‌های شمالی کشور در حال عبور از قوچان بود، نیروی عملیاتی برای متوقف کردن خودرو و دستگیری متهمان اقدام می‌کنند که با توجه به مسلح بودن متهمان و تیراندازی به سوی سربازان گمنام امام زمان (عج)، درگیری مسلحانه آغاز می‌شود در حین تعقیب و گریز متمهان به داخل شهر متواری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با اشاره به مجروح شدن یکی از سربازان گمنام امام زمان (عج) در این درگیری مسلحانه گفت: پس از متواری شدن این خودرو به داخل شهر، پاسداران سپاه ناحیه قوچان وارد عمل می‌شوند و در کمتر از نیم ساعت خودروی مورد نظر را کشف و ضبط می‌کنند.

آذری با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو شش قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط شد، افزود: در ادامه عملیات و با شناسایی دو رابط این باند، دستور قضایی برای دستگیری این متهمان صادر شد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های امنیتی و انتظامی در دو عملیات مجزا ضمن دستگیری یک متهم، موفق به کشف و ضبط چند قبضه سلاح و مقادیری مواد مخدر صنعتی شدند، خاطر نشان کرد: در یکی از عملیات‌ها ضمن دستگیری یک متهم، یک قبضه سلاح وینچستر، تعدادی فشنگ و مقادیری مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد؛ همچنین در عملیاتی دیگر که در مخفیگاه متهم دوم انجام شد دو قبضه سلاح، ۵۰ عدد فشنگ جنگی و بیش از ۴۰ گرم مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای ناامن و تکفیری منطقه، بهشتی از امنیت محسوب می‌شود، تاکید کرد: در این عملیات که مصداق بارزی از وحدت و مشارکت سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این شهرستان بود، خوشبختانه با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی، ضمن متلاش شدن این باند نه تنها آسیبی به هیچ یک از شهروندان نرسید بلکه علیرغم برخی شایعات مطرح شده در فضا مجازی جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و تحقیقات توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای تکمیل پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام//ف. ج.


جزئیات دقیق حادثه درگیری مسلحانه شب گذشته در قوچان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.