مهدیشهر؛

احیای اراضی جنگلی در مهدیشهر

بیش از ۵۰ هکتار عرصه جنگلی مهدیشهر احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمید رضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی مهدیشهر گفت: در راستای اجرای طرح جنگل کاری با هدف صیانت از جنگل های شمال این شهرستان، ۵۰هکتار عرصه جنگلی احیا شد.


وی افزود: طرح جنگل کاری صیانت از جنگل های شمال شهرستان با کاشت نهال بلوط، گلابی وحشی، بذر بلوط سازگار منطقه و حصارکشی و آبیاری در اراضی جنگلی مخروبه منطقه بندپشت اوپرت شهرستان مهدیشهر انجام شد.


عبدوس با اشاره به اینکه در  طرح جنگل کاری عملیات به‌صورت توسعه جنگل‌ با کاشت نهال در سطح ۳۰ هکتار و غنی‌سازی جنگل های مخروبه با کاشت بذر بلوط در سطح ۲۰هکتار اجرا شد، افزود: به منظور حفاظت از عرصه جنگل کاری در برابر حیوانات اهلی و وحشی نسبت به اجرا حصارکشی محدوده ۷۰ هکتاری با استفاده از پایه های چوبی و فلزی و با سیم خاردار به طول سه هزار و ۷۰۰ متر اقدام شد.


وی با اشاره به گرمای هوا و کاهش رطوبت منطقه تصریح کرد: شش مرحله آبیاری دوره ای در نظر گرفته شده که با توجه به صعب العبور بودن منطقه، از انتقال آب چشمه موجود و احداث استخر ذخیره آب با لایه عایق و آبیاری بیش از سه هزار اصله نهال با استفاده ظرف آب ۲۰ لیتری و دستی انجام می‌شود.


رئیس منابع طبیعی مهدیشهر احیای جنگل‌های مخروبه و توسعه جنگل در رویشگاه‌های جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی، مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی تجدید شونده، تقویت سفره‌های زیرزمینی آب، تعدیل و تلطیف آب‌ وهوا را از مهم‌ترین اهداف طرح صیانت از جنگل‌ها برشمرد و اظهار داشت: در قالب طرح صیانت و جنگل‌ کاری می‌توان عوامل تأثیرگذار در تخریب جنگل‌ها را کاهش داد .


انتهای پیام / د


اجرای طرح جنگل کاری در مهدیشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار