کشف قبرستان زیر زمینی با قدمت بیش از 2000 سال + تصاویر

باستان شناسان در تحقیقات خود درباره تمدن باستانی آزتک ها در مکزیک به تونلی مخفی دست یافته اند که حقایقی ترسناک در مورد ساخت آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان با استفاده از فناوری سی تی اسکن یک تونل مخفی به طول 10متر با قدمت2 هزار سال در زیر هرم ماه در کشور مکزیک متعلق به تمدن آزتک ها کشف کرده اند.

احتمال داده می شود از این تونل برای انجام مراسم قربانی کردن انسان ها استفاده می شده است و بالغ بر یکصد هزار نفر در طول سال های قدرت تمدن آزتک در این هرم و هرم های مجاور جان خود را از دست داده اند.

کشف تونلی مخفی به عالم مردگان در هرم مکزیکی+ تصاویر

کارشناسان معتقدند این تونل به تونل های هرم های مجاور نیز مرتبط است و به نوعی براساس عقاید تمدن آزتک دروازه ورود به عالم مردگان بوده است.

در ساخت این تونل دقیق ترین محاسبات ریاضی و مهندسی به کار رفته است و در کنار آن پناهگاه هایی کوچک برای نگهداری از قربانیان تا پیش از کشتن آنها توسط کاهنان هرم های آزتکی به چشم می خورد، بر اساس اظهارات کارشناسان  آزتک ها گمان می کردند که این تونل دروازه ای به دنیای مردگان است و قربانیان خود را در این مکان می کشتند.

کشف تونلی مخفی به عالم مردگان در هرم مکزیکی+ تصاویر

گفتنی است، براساس شواهد تاریخی تمدن های آزتک و مایا از خون خوارترین تمدن های باستانی در آمریکاری لاتین و جنوبی بوده اند و هزاران نفر علاوه بر جنگ ها، در مراسم و آیین های باستانی این دو قوم نیز کشته شده اند.

آثار باستانی برجای مانده از این دو قوم شامل هرم های گسترده و پلکانی و نیز زیور آلات است که همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از آثار به این مناطق سفر می کنند.

سرخپوستان امروزی آمریکای جنوبی و لاتین بازماندگان نسل این 2قوم هستند.

کشف تونلی مخفی به عالم مردگان در هرم مکزیکی+ تصاویر

منبع:Dailymail

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار