نیلی احمدآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تعیین مرز میان دانشگاه و جامعه با ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه ها

رئیس دانشگاه تهران گفت: درنظر داریم در شهر دانش، مرز بین دانشگاه و جامعه را با ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از بین ببریم.

مرز میان دانشگاه و جامعه با ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه هامحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه تهران جزو اولین دانشگاه‌هایی است که پارک علم و فناوری در آن تشکیل شد، اما نکته مهم این است که باید شرکت‌ها را براساس نیاز جامعه به یکدیگر ارتباط دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نقشه طرح توسعه دانشگاه تهران تحت عنوان شهر دانش، دانشگاه کارآفرین، سبز و هوشمند به تصویب نهایی هیات امنای دانشگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: این طرح از سال ۸۱ آغاز و هیأت وزیران در سال۱۳۸۲ در پاسخ به نامه مشترک رضا فرجی دانا و محمدرضا ظفرقندی، رؤسای وقت دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، این طرح را به تصویب رساندند.

نیلی تصریح کرد: انتقال دانشگاه تهران قرار بود در محلی در اطراف تهران باشد به همین جهت هدف خرید ساختمان‌های واقع در محدوده طرح توسعه در دستور کار قرار گرفت، اکنون درصد بالایی از اراضی محدود طرح به تملک دانشگاه تهران در آمده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ایده شهر دانش را در پردیس کیش هم اجرا کنیم، همچنین مجلس و دولت، طرح مکتوب مشخص دانشگاه تهران برای ایجاد شهر دانش را پذیرفته‌اند و امیدواریم امسال گشایش‌های مالی ویژه‌ای رخ دهد تا بتوانیم به‌ زودی شاهد رونمایی و تحول واقعی این طرح باشیم.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: مهم‌ترین مانع در برابر تکمیل شهر دانش دانشگاه تهران، کمبود اعتبارات مالی است که با تأمین آن روند تحقق کامل این شهر سرعت خواهد گرفت.

نیلی یادآورشد: در نظر داریم در شهر دانش، مرز بین دانشگاه و جامعه را با ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان برداشته شود که با این کار، امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران به شکل عملی در پارک علم و فناوری در قالب کسب و کارهای جدید محقق می شود.

انتهای پیام/

تصویب اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران به عنوان شهر دانش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار