بهرام عظیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

داوری آثار جشنواره فیلم کودک باید به حرفه‌ای‌ها سپرده می‌شد

حضور کودکان در بخش نظر دهی جشنواره فیلم کودک و نوجوان موثر است اما قضاوت آثار را نباید به آن‌ها سپرد.

داوری آثار جشنواره فیلم کودک باید حرفه‌ای‌ها سپرده می‌شدبهرام عظیمی کارگردان سینما، در خصوص جشنواره فیلم کودک و رویکرد آثار ارائه شده به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این جشنواره آثار کوتاه و بلند خیلی خوبی را دیدم که می‌تواند فتح بابی در این حوزه باشد. البته نباید فراموش کنیم، انیمیشن سازان ما در بخش فیلم کوتاه پرقدرت‌تر از بخش فیلم بلند ظاهر می‌شوند. برای اولین بار است که جشنواره را این قدر شلوغ می بینم. در بین فیلم‌هایی که دیدم رهایی از بهشت را کار قبولی می‌دانم.

وی افزود: کارگردانان ما انگیزه کار کردن در این حوزه را ندارند و یا دانش لازم را ندارند. نمی‌توانند به درستی به آن بپردازند؛ اما باید برای افزایش کیفیت فیلم‌های این حوزه آثار خارجی را ببینند و از آن الگو بگیرند. با سرمایه گذاری و صبر شاهد تولیدات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

وی در خصوص داوران کودک جشنواره اظهار داشت: هر سال داور کودک داشتیم ولی احساس می‌کنم اگر در کنار خانواده‌هایشان فیلم ها دیده شود، خیلی بهتر است. فکر نمی کنم این داوران به دلیل سن کمشان کشش دیدن این همه فیلم را داشته باشند و بتوانند رای درستی بابت فیلم های جشنواره اعلام کنند. به نظر من داوری آثار باید برعهده داوران حرفه‌ای قرار گیرد.

عظیمی در پایان تاکید کرد: در برخی داوری‌ها بچه ها کارهایی بسیار ضعیف را دیده و انتخاب کردند که به نظر باید حرفه ای تر دیده شود. کودکان بهتر است در کنار خانواده خود به تماشای فیلم بنشینند تا عکس‌العمل آن‌ها را ببینند. این نوع دیدن باعث می‌شود تا رفتار بزرگ تر ها بر روی نگرش بچه ها تاثیر بگذارد و آن ها را در راستای انتخاب هایشان راهنمایی کند.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار