رئیس سازمان سینمایی در نشست خبری مطرح کرد:

غفلت صورت گرفته از سینمای کودک را جبران می‌کنیم/ جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان می‌ماند

نشست رسانه‌ای محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، در اصفهان برگزار شد.

حیدریان در این نشست خبری، درباره سینمای کودک، چشم‌اندازها و سیاست‌های آن گفت: توجه به سینمای کودک را مهم‌ترین بخش فعالیت خود می‌دانیم و آنچه تا به امروز گذشته یک غفلت هماهنگ از سوی هنرمندان و مسئولان بوده. تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی شایسته، این غفلت را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: جشنواره‌ها را نمی‌توان محصور به یک محیط دانست. باید همه فرهنگ‌ها را دخیل کرد. اگر این داشته‌هایمان را حفظ نکنیم، بی‌هویت خواهیم بود. باید تعاملات فرهنگی را گسترش دهیم. باید فرهنگ کشورمان را با استفاده از امکانات روز و تکنولوژی به مخاطب عرضه کنیم.

حیدریان با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای مخاطب کودک و نوجوان سینما، اظهار داشت: مخاطب کودک ویژگی‌اش متفاوت است؛ بر خلاف ما بزرگسالان که قراردادهایی بین خودمان داریم، روح کودک لطیف است. باید نیازهای کودک درک شود. چون روحش صادق و سفید است. اگر که ما با تغافل در این باره پیش برویم و برنامه‌ای را بدون تکنولوژی روز جلو ببریم، به طور حتم مخاطب کودک سرزمینمان ما را انتخاب نمی‌کند؛ کودک آنچه را که در زمان حال اتفاق می افتد را انتخاب می‌کند. ما باید کار برای کودک را لازم و واجب بدانیم.

رئیس سازمان سینمایی افزود: برنامه و سیاست‌هایمان در جهت سهم دادن بیشتر به این حوزه سینمایی است. ما نمی‌توانیم دنبال ایده برویم اما به سراغ روانشناسان نرویم؛ چون آن‌ها بهتر از ما نیاز کودک را می شناسند. 

حیدریان تاکید کرد: امیدواریم بنیاد سینمایی فارابی که وظیفه ایجاد شرایط حیات طبیعی را برعهده دارد، در آینده نزدیک در این زمینه برنامه های خودر ا مطرح کند و نقص‌ها و بی مهری ها در برنامه ریزی برای سینمای کودک برطرف شود. همچنین از رسانه ها انتظار داریم با نگاه پیش برنده خود این برنامه ریزی ها را اجرایی کرده و به ثمر برساند. این مقدمه برای تشریح ضرورت های پرداختن به سینمای کودک و نوجوان و رویکردهایی است که باید برای آینده سینمای کودک و نوجوان در نظر بگیریم.

محمد مهدی حیدریان در ادامه نشست با اهالی رسانه در اصفهان، درباره تامین هزینه جشنواره اظهار داشت: سازمان سینمایی قصد ندارد هزینه کل جشنواره‌ها را تامین کند. بلکه جشنواره‌ها خود باید با بهره‌گیری از بنگاه‌های اقتصادی و شهرداری‌ها هزینه خود را تامین کنند.

وی یادآور شد: البته شهرداری‌ها تلاش می‌کنند که مشارکت خود را در رویدادهای فرهنگی نشان دهند. من لازم می دانم از مردم شریف اصفهان و میزبانی‌شان تشکر کنم. این میزبانی در شوق و دغدغه آن ها نسبت به برگزار شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیداست.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: این جشنواره برای اصفهان است. البته ما باید تلاش کنیم رگ حیات آن را از تنها یک کانال و مسیر خارج کنیم.

حیدریان درباره برنامه های حمایتی از فیلم های پرمخاطب کودک و نوجوان یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا همچون جشنواره فیلم فجر، این جشنواره را هم در تمام استان‌ها فراگیر کنیم. این بخش از یک فقر تکنیکی رنج می برد که آن را از بازارهای جهانی باز داشته است. با رفع این نقص‌ها می‌توانیم بخشی از مسائل اقتصادی، بازار و مخاطب را حل کنیم. صحبت هایی با وزارت آموزش و پرورش داشتیم تا زنگ سینما را در مدارس احیا کنیم.

 

 

انتهای پیام/

 

 تلاش سازمان سینمایی برای سامان دادن به سینمای کودک و نوجوان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار