حمله هکر‌ها به نیروگاه‌های اتمی آمریکا

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند هکر‌ها ده‌ها نیروگاه اتمی این کشور را در دو ماه گذشته هدف قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بی بی سی، رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی گزارش دادند هکرها در ماه های مه و ژوئن به ده‌ها نیروگاه هسته‌ای این کشور نفوذ کرده اند. یکی از این نیروگاه های هک شده «نیروگاه اتمی وولف گریک» در ایالت کانزاس آمریکاست.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی فوری مدعی شد که روسیه می تواند عامل اصلی این هک اطلاعاتی باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز در بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است که هکرها شبکه های رایانه ای نیروگاه ها را برای انجام حملاتی در آینده هک کرده اند. این هکرها با ارسال ایمیل‌هایی هدفمند به مهندسان ارشد نیروگاه ها، در قالب رزومه کاری، تلاش کرده اند کدهای مخرب خود را وارد سامانه های این نیروگاه ها کنند.

این درحالیست که نیروگاه اتمی وولف گریک تاکنون در خصوص این هک اطلاعاتی، اظهارنظری نکرده است؛ فقط گفته که هیچ خللی در عملکرد این نیروگاه ایجاد نشده است.

مقامات آمریکا اعلام کردند این شیوه هک اطلاعات شبیه همان روشهایی است که کارشناسان روس پیشتر برای هک نیروگاه های انرژی استفاده کرده اند.

انتهای پیام/

هکرها نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا را هک کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۱۱ ۱۷ تير ۱۳۹۶
ای ول.. بزنید نیروگاههاشون رو از کار بندازید/ یه گوش مالی از این دست براشون لازمه/ فک نکنن دست بالا رو در همه چیز دارن/ این بت پوشالی شکست ناپذیرشون لازمه شکسته بشه
آخرین اخبار