مشهد؛

بیکاران امروز، محصول یک غفلت ۱۸ ساله!

در حال حاضر ۳۰۰ هزار بیکار داریم که این محصول یک غفلت ۱۸ ساله است.

بیکاران امروز محصول یک غفلت ۱۸ ساله!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد رحیمی مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان رضوی جلسه شورای اداری دستگاه‌های اجرایی گقت: وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بسته‌های زیادی را برای رونق اشتغال ارائه داده است که بسته‌های مهارت آموزی از جمله این بسته هاست.

وی افزود: مهارت آموزی در محیط کار و کار ورزی دانش آموختگان دانشگاهی از طرح‌های هدفمند دولت برای ایجاد اشتغال است.

مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار بیکار داریم که این محصول یک غفلت ۱، ۸ ساله است.

رحیمی افزود: این طرح‌ها باید هدفمند باشد، بنابر این ظرفیت و سهمیه ما محدود است، سهمیه‌ی خراسان رضوی برای پذیرفتن افراد در طرح کارورزی ده هزار نفر است.

وی با توجه به مشکلات و نگرانی‌ها در حوضه تامین اجتماعی گفت:: افرادی که مشمول پرداخت بیمه بیکاری هستند، هم چنین مدد جویان کمیته امام خمینی (ره) و خانواده‌ی معظم شهدا، نگرانی پرداخت بیمه را ندارند و هیچ نگرانی برای این سه گروه وجود ندارد.

 توجه ویژه به حاشیه شهر برای کنترل اسیب‌های اجتماعی

 
 نوروزیان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد گفت: تکلیف همه ما اشتغال است و امید وار هستیم دولت بتواند در بحث عملیاتی کردن این طرح‌ها بهتر عمل کند.

وی افزود: مشهد خود به تنهایی جمعیت زیادی دارد بنابراین باید دستگاه‌های اجرائی از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات تقویت شوند.

وی ادامه داد: توقع ما از مدیران این است که با جدیت تمام کار کنند تا بتوانیم به تکلیف خود یعنی ایجاد ۱۶۰ هزار شغل در استان عمل کنیم.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد گفت:نگاه ما باید نگاهی سیستماتیک باشد و به هیچ وجه پذیرفته نیست که سازمانی به تنهایی برای خود تصمیم گیری کند.

نوروزیان افزود: در بحث کنترل اسیب‌های اجتماعی باید توجه ویژه‌ای روی حاشیه شهر شود چرا که مشهد با کشور‌هایی مثل پاکستان هم مرز است.

وی در خصوص خدمات رسانی به زائران مشهد مقدس گفت:: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا زائران اوقات خوشی داشته باشند.

وی هم چنین از مسئولان مربوطه خواست تا این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
 

کاهش ۶۰ درصدی جرایم در خراسان رضوی

 
مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:: در بحث جرائم خاص که باعث از بین رفتن آرامش و برهم زدن افکار عمومی می‌شود، باید برنامه ریزی‌های خاصی صورت گیرد که خوشبختانه در خراسان رضوی ۶۰ درصد این جرایم کاهش یافته است.

وی افزود: ۱۹۸۰ عنوان مجرمانه داریم که برای پیشگیری باید روی اولویت‌های آسیب اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل کثرت و حجم پرونده‌ها، زیاد بودن جمعیت کیفری استان‌ها باید از شکل گیری جرایم پیشگیری کنیم.

مرتضوی افزود: تشکیل ستاد کنترل اسیب‌های اجتماعی تکلیف همه ماست و دستگاه قضایی امادگی دارد تا با همه سازمان‌ها در خصوص جلوگیری از اسیب‌های اجتماعی همکاری کند.

وی ادامه داد: در زمینه‌ی طلاق، رتبه‌ی خراسان رضوی در کشور ۸ شد در حالی که در سال‌های گذشته خراسان رضوی رتبه‌ی اول را داشت.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم استانداری خراسان رضوی گفت: تاکید قوه قضایی بر حفظ حقوق عمومی است؛ به معنای آن که همه‌ی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در بحث آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.

مرتضوی افزود: هم چنین تاکید ما روی تغییر نگرش و رفتار و هم چنین بهره گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی نیز می‌باشد. در بحث تغییر رفتار و نگرش بیش از هر چیزی پیشگیری باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام // ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.