مشهد؛

معضل بیکاری تربت جام بزرگتر از صنعت است

برای حل مشکل بیکاری لازم است به دنبال صنایع کوچک واشتغال زایی خانگی حرکت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: صنعت در منطقه با بحران روبرو می‌باشد و هیچ کدام از صنایع بزرگ به بهره برداری نرسیده است وحتی اگر این واحد‌ها به بهره برداری هم برسد بحران بیکاری منطقه حل نمی‌شود.

وی با اشاره به ایجاد صنایع پتروشیمی در بخش صالح آباد این شهرستان افزود: با وجود صنایع گاز و نفت در سرخس و همسایگی با سد دوستی به دنبال تاسیس صنایع پتروشیمی در این بخش هستیم تا بتوانیم ظرفیت بخش ترانزیتی مرز صالح آباد را فعال کنیم.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده کارگروه زمین‌های مرزی گفت: در ارتباط با استفاده مرزنشین‌ها و کشاورزان از زمین‌های مرزی تجدید نظر شده است تا کشاورزان بتوانند از زمین‌های مرزی بهرمند شوند.

رحیمی با اشاره به طرح حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در مجلس افزود: این طرح بزودی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود که یک حرکت ماندگار و غیر قابل تصور برای کسانی که زیر حکم اعدام هستند رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شهرستان شدن صالح آباد گفت: کلیه مجوز‌ها گرفته شده است و منتظر تشکیل هیئت دولت در خصوص تقسیمات کشوری هستیم که با اعلام شهرستان شدن این بخش صالح آباد از بن بست و ظلم تاریخی عبور کند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند برگزاری انتخابات افزود: انتخابات با حضور بیش از ۴۰ میلیون ایران به دشمن ایران پیام داد که این کشور پای آرمان‌های انقلاب خود ایستاده است و این ظرفیت اسلامیت و مردمی بودن نظام دشمن را مایوس کرد.

رحیمی گفت: دولت جدید با تعامل با مجلس به تشکیل کابینه جوان‌تر اقدام کند تا بتواند به قول‌های و برنامه هایش عمل کند و فضای جامعه با تغییر رویکرد با امید بیشتر به آینده به حرکت خود ادامه دهد


اعتبارات تربت جام در سال جاری ۶۹ درصد افزایش یافت

علی رستمی فرماندار و رئیس شورای اداری تربت جام هم در این جلسه از رشد ۶۹ درصدی اعتبارات درسال ۹۶ دراین شهرستان خبر داد گفت:اعتبارات تربت جام نسبت به سال گذشته از ۱۸ میلیارد تومان به ۳۲ میلیارد تومان رسیده و این اعتبارات در بین شهرستان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توزیع خواهد شد.

وی افزود:با توجه به اینکه تربت جام حدود ۴ درصد جمعیت استان را تشکیل میدهد برای اولین بار بیش از ۶ درصد ازاعتبارات استانی را جذب کرده و باید مسئولان برای پیشرفت پروژه‌ها در تربت جام تلاش کنند و درغیر اینصورت با مدیران بی انضباط برخورد خواهد شد.

فرماندار تربت جام آبفای روستایی، راهداری، نوسازی مدارس و آبفای شهری را از چهار دستگاه برتر سال ۹۵ در تربت جام برشمرد و گفت:با کمبود اعتبارات سال گذسته حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژ‌ها حاصل شد و عملا نگذاشتیم پروژه‌ای در تربت جام تعطیل شود.

اولویت اول اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق زلزله زده است

رستمی با اشاره به وقوع زلزله و عملکرد دستگاه‌های اجرایی گفت: اولویت اول اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق زلزله زده می‌باشد و گاز رسانی به بخش بوژگان تربت جام به اتمام رسیده و ادامه آن به سمت بخش سمیع آباد این شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت زلزله زدگان افزود: پس از ارزیابی کامل مشخص شد ۹۶ نقطه شهرستان متاثر از زلزله که چهار هزار و ۷۳۵ واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از این تعداد ۵۴۰ واحد صد درصد تخریب و دو هزار ۴۶۰ واحد بیش از ۵۰ درصد خسارت دیدند.

فرماندار تربت جام گفت: برای بازسازی مناطق زلزله زده در فاز اول ۸۰۰ واحد مسکونی سهم این شهرستان شده است که تا کنون ۲۲۵ واحد آوار برداری و ۶۹۱ واحد تشکیل پرونده شده است که ۵۱۹ واحد به بانک‌ها معرفی و ۵۰ واحد مسکونی عملیات ساختمانی آن در ۱۶ نقطه آغاز شده است.

رستمی از خسارت دیدگان ناشی از زلزله در خواست کرد: خسارت دیدگان برای تکمیل پرونده و ساخت واحد‌های مسکونی به موقع اقدام که قبل رسیدن فصل سرما در منازل جدید مستقر شوند.

وی گفت: وقوع زلزله درس بزرگی برای مدیریت بحران شهرستان بود که در ۲۴ ساعت اولیه رضایت چندانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی نداشتیم که بعد از گذشت ۴۸ ساعت اولیه مدیران بر اوضاع مسلط شدند که این وضعیت برای ستاد بحران نقص بزرگی است.

فرماندار تربت جام با اعلام اعتبارات عمرانی ماده ۱۸۰ به این شهرستان افزود: از سرفصل تملک دارایی بیش از ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۶۲ پروژه عمرانی اختصاص یافته است که نسبت به سال قبل ۶۹ درصد افزایش دارد و اولین شهرستان استان در جذب منابع ماده ۱۸۰ می‌باشیم.

رستمی گفت: از مجموع اعتبارات استانی ۶ ٫ ۱ درصد به این شهرستان اختصاص یافته که منهای مشهد و سرخس سهم تربت جام بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های آبفای شهری و روستایی به همراه راهداری و نگهداری به لحاظ جذب اعتبارات و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به عنوان دستگاه‌های برتر شهرستان به استان معرفی شده اند.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.