کرمان؛

رشد 135 درصدی جمع آوری زکات در کرمان

8 میلیارد و 30 میلیون ریال زکات در سه ماهه نخست امسال در استان کرمان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 135 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمید کریمیان زاده، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمان تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات دراین استان را ۹۸۳ روستا اعلام کرد و گفت: طی پارسال هزار و ۵۶۸ عامل افتخاری روستایی در حوزه زکات با کمیته امداد استان همکاری داشته اند.
وی از برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی به صورت گروهی و فردی با عاملان، مبلغان و مودیان زکات در استان خبر داد و افزود: برگزاری این جلسات تاثیر خوبی در رشد جمع آوری زکات در استان داشته است.
کریمیان زاده با بیان اینکه 3 میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال زکات در سه ماهه نخست پارسال در استان جمع آوری شده است، تصریح کرد: 8 میلیارد و ۳۰ میلیون ریال زکات در سه ماهه نخست امسال در استان کرمان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
وی از هزینه کرد ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده در حوزه فقرا و محرومان خبر داد و افزود: امسال زکات جمع آوری شده در استان در زمینه جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، مسکن محرومان و نیازمندان هزینه شده است.
کریمیان زاده تصریح کرد: از هشت میلیارد و ۳۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شده در استان در سه ماهه امسال بیش از چهار میلیارد ریال مربوط به زکات واجب و چهار میلیارد و۱۲۱ میلیون ریال مربوط به زکات مستحبی بوده است.
گفتنی است: شهرستان جیرفت با جمع آوری یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال رتبه نخست جمع آوری زکات واجب و مستحبی استان را در سه ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار