رشت؛

مداحان مروجان ترویج فرهنگ اسلامی

نماینده ولی فقیه در گیلان :مداحان باید حماسه ها را در قالب شعر سازنده بیان کنند و با اشعار انقلابی و جهادیشان جامعه طوفانی علیه یزیدیان زمان شونند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان صبح امروز در جمع مداحان و تشکل و هیات های مذهبی استان گفت: مداحان باید با پرهیز از هرگونه خرافه و انحرافات واقعیت کربلا و اهل بیت را با زبان امروزی به مردم بویژه نسل جوان منتقل کنند.


وی افزود: دنیای مادی امروز می خواهد فرهنگ شهادت را از برنامه های زندگی مردم جدا کند و از طرف دیگر استکبار جهانی نیز می خواهد مفهوم شهادت های تقلبی را جای شهادت واقعی قرار دهد که از این رو باید جامعه مداحان با بصیرت و هوشیاری هرچه بیشتر ارزش های دینی را از خرافات تشخیص دهند و واقعیت ها را به مردم انتقال دهند.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید تاثیرگذار ترین حماسه از قول شاعران دلسوز با آهنگی دلنواز و به دور از خرافات به مردم منتقل شود افزود:با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک متخصص فن اسلام ، می توان از شعر های انقلابی و دینی برای عرض ارادت به اهل بیت وهمچنین اشاعه مظلومیت امامان در برابر ظلم بهره گرفت.


آیت الله زین العابدین قربانی گفت:دنیا میخواهد شعرهای پاپ و بی محتوا را وارد اندیشه های مردم کند بنابراین مداحان و شاعران باید با بهره گیری از ارزش های دینی و انقلابی بتوانند واقعیت ها را بیان کنند.


وی به مجاهدت سردار سلیمانی در نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و گفت: باید حماسه های غالب امروز و بزرگ مردانی همچون سلیمانی ها، چمران ها و زینب ها در قالب شعر به نحو شایسته به مردم معرفی شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز حق در یک سمت است مانند یمن، عراق، سوریه، لبنان و ایران و کفر مانند آمریکا،اسرائیل و آل سعود در سمت دیگر قرار گرفته اند اظهار داشت:جامعه مداحان و شاعران باید این 2 گروه مقابل هم و همچنین داعشیان که یزیدیان زمان اند به مردم معرفی کنند.


آیت الله قربانی تصریح کرد: باید شعرهای انقلابی و ارزشی را ترویج دهیم تا بتوانیم جامعه حسینی و انقلابی بوجود آوریم و زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) شویم.

 

 

انتهای پیام/م.ع

بیان حماسه از زبان مداحان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.