مشهد؛

ضرورت شادی آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت

رئیس ستاد جشن‌های دهه کرامت کشور گفت:شادی آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت اولویت و ضرورتی مهم است، زیرا جامعه امروز ما نیاز به شادی و نشاط دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی نیز در نشست مشترک اعضای شورای ملی و استانی هماهنگی و برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت افزود: اسلام در اساس دین شادی است و باید در این مناسبت مهم بین دو میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) این نشاط نمودی عینی در سطح جامعه داشته باشد.

وی گفت::باید در دهه کرامت به موضوع شادی در بین مردم توجه جدی شود و در برنامه ریزی‌ها هم نمود داشته باشد.

رئیس ستاد جشن‌های دهه کرامت کشور با بیان اینکه شورای هماهنگی برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت کشور امسال، دهمین سال کاری خود را تجربه می‌کند و از سال ۸۶ این حرکت را با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی آغاز کرده که بخشی از این فرهنگ شادی است.

ارباب سلیمانی گفت: امسال همه دستگاه‌ها در برنامه‌های این دهه نقش و حضور دارند ودجه‌هایی هم برای این امر در نظر گرفته اند تا سهم خود را در این ایام انجام دهند.

وی افزود: از سویی دربرنامه‌های این دهه از مهمترین مباحث مردمی بودن این جشن‌ها و افزایش برنامه‌هایی با مشارکت و محوریت است که هر سال باید این رشد در این برنامه‌ها نمود داشته باشد.

رئیس ستاد جشن‌های دهه کرامت کشور افزود: این رشد طی این سال‌ها بسیار قابل توجه است چنانکه فقط در درمسابقه کتابخانه‌های و کتابخوانی در کشور که سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند تا الان بیش از ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه باید در کنار شروع دینی به شور دینی مردم هم در این برنامه‌ها توجه شود، افزود: بر این اساس باید تلاش شود برنامه‌هایی توام با محتوا و کیفیتی بالا تولید شود.

وی گفت: در این میان منسجم بودن وهماهنگی بین دستگاه‌ها در سطحی بالا تعریف شود در حالی که شاهدیم برخی مجموعه‌ها اقداماتی می‌کنند به کل برنامه‌های این ایام آسیب می‌زندو حتی برخی بدعت ایجاد می‌کنند.

رئیس ستاد جشن‌های دهه کرامت کشور افزود: در این برنامه‌ها باید همه اقشار جامعه و نیز اهل سنت هم مشارکت داشته باشند و نقش این جمعیت نیز در برنامه‌های مختلف دیده شود که خود بر زیبایی این جشن‌ها می‌افزاید و محوری حیات بخش برای انسجام و اتحاد جامعه است.

ارباب سلیمانی با اشاره بر آسیب شناسی برنامه‌های دهه کرامت که همواره مورد توجه بوده است گفت:: با توجه به این مسائل، ضعف‌ها و قوت‌ها برای برنامه‌های این دهه که دهه معرفت و اظهارت محبت است باید دیده و اصلاح و یا تقویت شود.

وی افزود: امروز دهه کرامت به مرتبه‌ای رسیده که کشور ایران به احترام امام رضا (ع) می‌ایستد و باید در عمل هم پیروی از فرهنگ و سیره رضوی در جای جای این سرزمین نمود عینی یابد.

انتهای پیام//ف. ج.


برگزاری نشست مشترک و برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.