استاندار گیلان با هماهنگی وزارت کشور و امور خارجه برای رایزنی اقتصادی به آلمان سفر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی که برای انجام سفری 3 روزه در آلمان حضور دارد در دیدار با 50 نفر از تجار و سرمایه ‌گذاران ایرانی و گیلانی مقیم اروپا در فرانکفورت آلمان که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر و رئیس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد مهمترین توانمندی‌های سرمایه ‌گذاری و فرصت‌های مناسب همکاری با بخش خصوصی در گیلان را تشریح کرد.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه‌ گذاری در 4 سال گذشته گفت: این فضا و شرایط پس از برجام انگیزه‌ای برای سرمایه ‌گذاران ایجاد کرده است که تا حضور قوی‌تر در استان داشته باشند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در سفر به آلمان سرمایه ‌گذاران برای حضور در بخش‌های مختلفی که استان به آن نیاز دارد اعلام آمادگی کردند ومقرر شد در ماه های آینده با حضور در استان از نزدیک از بخش های مختلف اقتصادی گیلان بازدید کنند و در نشست های تخصصی تفاهم نامه های امضا شود.

محمدعلی نجفی افزود: در 4 بخش پسماند و زباله ، پتروشیمی ، نیروگاه‌های بادی و‌ آبیاری تحت فشار و قطره ای به جمع ‌بندی خوبی رسیدیم.

وی تصریح کرد: درخصوص پسماند که از معضلات مهم شهرهای گیلان و استان های شمالی است نیز شرکت های خصوصی آلمان اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر سرمایه‌ گذاری در استان نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/اص

سفر استاندار گیلان به آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.