کرمان؛

آغاز به کار دومین جشنواره استانی خوشنویسی در رفسنجان

دومین جشنواره استانی خوشنویسی در رفسنجان عصر دیروز آغاز شد و تا فردا شب ادامه دارد.

آغاز به کار دومین جشنواره استانی خوشنویسی در رفسنجانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دومین جشنواره استانی خوشنویسی با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری رفسنجان گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جشنواره گفت: برخی فعالیت های هنری از جمله جشنواره خوشنویسی، جشنواره موسیقی و نیز نمایشگاه مطبوعات استان کرمان که بعد از 13 سال وقفه در حال تعطیلی بود با پیشنهاد هنرمندان در حال احیا شدن است.


محمدرضا علیزاده ادامه داد: این جشنواره ها گام مهمی در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی هنر است و در ایجاد فضای مناسب برای برگزاری این جشنواره ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.


وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر نقش سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی را دارد.


علیزاده ادامه داد: یکی از شاخصه های هنری رفسنجان در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی است لذا این شهرستان استحقاق برگزاری جشنواره استانی و منطقه ای را دارد همچنین در حوزه برنامه های فرهنگی، قرآنی و مذهبی، این شهر را ویژه می بینیم و حرکتهای خودجوشی که توسط انجمن ها و تشکل های این شهرستان انجام می شود قابل تقدیر است.


وی با اشاره به وجود بیش از 400 خوشنویس درجه عالی در استان کرمان بیان کرد: خوشنویسی از هنرهای فاخر است که همه مردم نگاه مثبت و مشترکی به آن دارند زیرا این هنر با دین و فرهنگ و مذهب همراه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: 17 آموزشگاه خوشنویسی در استان کرمان وجود دارد.

 

انتهای پیام/س

 

آغاز به کار دومین جشنواره استانی خوشنویسی در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار