باشگاه فرهنگی؛

با گذر از خیابان‌های شلوغ تهران به «دولت عشق» برسیم

"پایان هر هفته" فرصت مناسبی است تا زمانی را به همراه خانواده و یا دوستان خود بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام هفته و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت‌وگذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

 

سینمایی آخر هفته

 

«ساعت پنج عصر» اولین اثر سینمایی کمدی مهران مدیری است. که به زودی بعد از نهنگ عنبر اکران می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده: «ساعت پنج عصر» فیلمی است از 7 صبح تا 5 بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می‌رود بزرگتر می‌شود و ریتم مدام تندتر می‌شود و دیوانه‌وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم‌تر می‌شود. فیلم موضوعی به شدت اجتماعی دارد که هر روز با آن مواجه‌ایم اما بدان توجهی نمی‌کنیم.

بازيگران این فیلم سینمایی عبارتند از: سيامك انصارى، آزاده صمدى، مهران مديرى و ده‌ها بازيگر ديگر.

از عوامل ديگر اين پروژه می‌توان از عليرضا شمس به عنوان دستيار اول و برنامه‌ريز، محمود خرسند به عنوان مدير صدابردارى، ميشا جودت به عنوان طراح گريم، اميرحسين حداد به عنوان طراح صحنه و لباس و سيدحسين هاديانفر به عنوان جانشين تهيه‌كننده و مدير توليد نام برد.

 

تئاتر آخر هفته

 

نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی از روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه با حضور تعدادی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

سوسن پرور، یزدان جیریایی، مهران رنج‌بر، بهنام شرفی، سمیرا کریمی، محمد نادری و محمد حاتمی (به ترتیب حروف الفبا) بازیگران نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین پورعظیمی هستند. ایمان یزدی مدیر تولید، دیاکو خاکی دستیار کارگردان و برنامه ‌یز، روزبه حسینی دراماتورژ، محمد حاتمی طراح صحنه و نور، هلیا شکری طراح لباس، فهیمه حسینی طراح پوستر، بروشور و عکاس، علی شایانفر ساخت دکور، فرزانه میرزابابایی، سارا احمدی و یاسمن لطفی دستیاران لباس، نیما قپانوری کارگردان ویدیویی و ساخت تیزر، شمیس پورشاه رضایی منشی صحنه، مهران انامی مدیر صحنه، امیرقالیچی تبلیغات مجازی و علیرضا سعیدی امور رسانه‌ای عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می‌دهند.

گروه موسیقی «ایونت» به سرپرستی حسام هوشیانی و نوازندگی آریا قاسمی نوازنده گیتار و خواننده، آروین سیدان نوازنده هارمونیکا، امیرحسین قائم مقامی نوازنده گیتار سولو، حسام هوشیانی نوازنده کوبه ای نیز کار آهنگسازی و اجرای موسیقی نمایش را به عهده گرفته‌اند.

نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین پورعظیمی از روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

 

گالری آخر هفته

 

نمایشگاه خوشنویسی خط شکسته‌ نستعلیق و نستعلیق با عنوان «دولت عشق» از تاریخ ۱۶ تا ۲6 تیرماه در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود.

این نمایشگاه که شامل 25 اثر به شیوه خط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق با مضامین قرآنی و اشعار برگزیده بزرگان ادب فارسی با اقلام کتیبه بر تابلوهای هنری نگاشته شده است، روز جمعه 16 تیرماه از ساعت 17 گشایش می‌یابد.

داوود صادقی کارشناس ارشد اقتصاد هنر و فوق ممتاز انجمن خوشنویسان در سال ۱۳۹۰ بوده است که به مدت ۲۰ سال درزمینه خوشنویسی فعالیت کرده است. از استادان او می‌توان به صفر محمد میرزازاده و غلامحسین امیرخانی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه ‌روزه از ساعت 9 صبح تا 21 به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی و هرزگوین، چهارراه دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند.

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

 

فیلم تلویزیونی «همچون یک رویا» به کارگردانی محمدعلی نجفی، جمعه 23 تیر ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: خُتن، دختر جوانی است كه تحصیلاتش را در رشته معماری به پایان رسانده و علاقه‌ ویژه‌ای به معماری سنتی ایران دارد. او طی سفری به اصفهان، كار مرمت عمارتی تاریخی را به عهده می‌گیرد. در اصفهان با دوست ارمنی‌اش، مارتا ملاقات می‌كند. مارتا در مؤسسه‌ای توانبخشی كه مخصوص كودكان بی‌سرپرست است، كار می‌كند. خُتن با دیدن دختر بچه‌ای ارمنی که فلج است تصمیم می‌گیرد تا او را با خود به تهران برده و از مادرش كه پزشك متخصص ارتوپدی است بخواهد تا او را درمان كند. خانوادة‌ خُتن به ‌گرمی دختر بی‌سرپرست را در آغوش خود می‌پذیرند اما مادر ختن با توجه به آزمایشات پزشكی، امید چندانی به بهبود دختر بچه ندارد...

در این فیلم تلویزیونی شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، سهیلا گلستانی و الیکا عبدالرزاقی هنرنمایی کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

پیشنهاد باشگاه فرهنگی برای تفریحات خانواده‌ها در آخر هفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار