علی جنتی در جمع خبرنگاران:

اشتغالات فراوان مقام معظم رهبری مانع از حضور ایشان در این دوره از نمایشگاه شد/ ورود بحث‌های سیاسی در فضای نمایشگاه طبیعی است

بنا بر گفته آقای گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری باید بگویم که اشتغالات فراوان مقام معظم رهبری باعث شد که ایشان نتوانند در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب، دقایقی پیش وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با توجه به رویدادهای سیاسی انجام شده در فضای نمایشگاه باید بگویم که ما نمی‌توانیم مانع بحث ‌های سیاسی شویم، زیرا اینجا یک باشگاه فرهنگی‌است و خیلی از کتاب‌ها مورد نقد قرار می‌گیرند و این مباحث سیاسی هم طبیعی‌است.

وی افزود: آنچه که رئیس جمهور نیز بر آن تاکید داشته این است که دولت از نقد استقبال می‌‌کند و به تبع آن ما نیز از نقد استقبال می‌کنیم اما باید بگویم نقد تخریبی که چه در داخل نمایشگاه و چه درخارج از آن غلط است، اما در صورت وجود نقد‌های سازنده همه‌ی ما از آن استقبال می‌کنیم. به هر حال برخی بحث‌های سیاسی در فضای نمایشگاه انجام می‌دهند و کتاب‌های سیاسی را نیز معرفی می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت نمایشگاه کتاب عنوان کرد: مردم باید در رابطه با برگزاری نمایشگاه قضاوت کنند و کتاب‌هایی که درباره‌ انقلاب رونمایی می‌شوند، به نسبت تاریخ انقلاب مهم هستند و ما هر اندازه که بتوانیم، در جهت ثبت خاطرات به خصوص خاطرات شفاهی انقلاب تلاش می‌کنیم و به آن اهمیت می‌دهیم که بتواند زوایای پنهان انقلاب را برای نسل جدیدی که گذشته را ندیده‌اند، نشان دهد، و این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وزیر ارشاد در رابطه با برآورد بازدید کنندگان این دوره از نمایشگاه عنوان کرد: برآورد مخاطبان و بازدید کنندگان کار بسیار مشکلی است زیرا آن‌ها از درهای مختلفی به نمایشگاه کتاب داخل می‌شوند، البته برای ما کمتر یا بیشتر شدن آن ها اهمیتی ندارد زیرا احساس می‌کنیم شور و نشاط زیادی در این دوره از نمایشگاه حاکم است.

وی در پایان در خصوص نیامدن "مقام معظم رهبری" به بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب خاطرنشان کرد: بنا بر آنچه که آقای گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد؛ باید بگویم که اشتغالات فراوان مقام معظم رهبری باعث شد که ایشان نتوانند در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند بنابراین ما از نیت های ایشان که چرا به نمایشگاه نیامدند، نمی توانیم صحبت کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار