دستورالعمل امنیتی جدید آمریکا برای ۱۸۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی

وزارت امنیت داخلی آمریکا دستورالعمل امنیتی جدیدی را به شرکت‌های هواپیمایی ۱۰۵ کشور جهان ابلاغ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته دستورالعمل امنیتی جدیدی را برای شرکت‌های هواپیمایی سراسر جهان ارسال کرد. «جیمز گریگوری»، سخنگوی اداره امنیت حمل و نقل این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: این دستورالعمل جدید می تواند امنیت حمل و نقل هوایی را در سطح جهان تقویت کند و نشان‌دهنده تعهد مشترک ما برای بالا بردن سطح امنیت است.

یک مقام خطوط هوایی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: این دستورالعمل امنیتی جدید به شرکت‌های هواپیمایی فرصت بیشتری برای تشخیص مواد منفجره می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، این دستورالعمل امنیتی جدید شامل بررسی دقیق‌تر مسافران در فرودگاه های خارجی، تشدید پروتکل های امنیتی در اطراف هواپیما و استفاده از سگ برای کشف مواد منفجره در داخل هواپیما است که 180 شرکت هواپیمایی بین المللی در 280 فرودگاه واقع در 105 کشور جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. درواقع، روزانه 325 هزار مسافر در 2000 پرواز تجاری که وارد آمریکا می شوند تحت تأثیر این دستورالعمل امنیتی قرار می گیرند.

در تاریخ 28 ژوئن سال جاری میلادی، «جان کلی»، وزیر امنیت داخلی آمریکا مقررات جدیدی را برای پروازهای خارجی که وارد آمریکا می شوند، وضع کرد. مقامات آمریکایی اعلام کردند این قوانین جدید در راستای لغو ممنوعیت حمل لپ تاپ در هواپیماها و جلوگیری از گسترش این ممنوعیت در فرودگاه های دیگر جهان است.

در ماه مارس، وزارت امنیت داخلی آمریکا ممنوعیت حمل وسایل الکترونیک مثل لپ تاپ را برای 9 خط هوایی که بیشتر آنها هم در خاورمیانه هستند، اعمال کرد. اما در روز پنجشنبه، این وزارتخانه ممنوعیت حمل لپ تاپ را از همه کشورها لغو کرد و در حال حاضر فقط در عربستان سعودی این ممنوعیت اجرا می شود.

بنابر اعلام گریگوری، انتظار می رود ممنوعیت حمل لپ تاپ در خطوط هوایی عربستان هم تا 19 ژوئیه (4 روز دیگر) لغو شود.

انتهای پیام/

تشدید تدابیر امنیتی در پروازها به مقصد آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار