پریدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

کسری ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: برای رسیدن به سطح استاندارد‌های بین المللی باید ۷۰ هزار تخت به بیمارستان های کشور افزوده شود تا به عدد ۲.۶(شاخص استاندارد تخت به ازای هر یک هزار نفر) برسیم.

کسری ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشورمصطفی پریدار قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده که هدف گذاری ما ۲.۶ تخت به ازای هر یک هزار نفر است و این میزان کف استاندارد‌های بین المللی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: برای بهبود شرایط و رسیدن به سطح استاندارد‌های بین المللی باید ۷۰ هزار تخت به بیمارستان های کشور افزوده شود تا به عدد ۲.۶  (شاخص استاندارد تخت به ازای هر یک هزار نفر) برسیم که این عدد کف استاندارد های بین المللی بوده و برای رسیدن به سطح نرمال کار زیادی در پیش داریم.

پریدار عنوان کرد: بازسازی بیمارستان‌ها با اولویت فضا‌های پرخطر، میان خطر و کم خطر انجام می‌شود و این کار با هدف برطرف کردن نقاط حادثه خیز و رفع مشکلات انجام می شود.

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: مرحله سوم جذب نیرو از طریق آزمون انجام می‌شود و همگی آن‌ها در چارچوب قانون بوده و تضمین و استخدام افراد در خارج از این دستورالعمل در وزارت بهداشت امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد:  در ابتدای دولت یازدهم تعداد تخت های بیمارستانی ما  96 هزار تخت بوده که برای رسیدن به شاخص نسبی و مطابق استاندارد های بین المللی باید 70 هزار تخت به این آمار اضافه شود.

انتهای پیام/

 فاصله زیاد ایران در تخت‌های بیمارستانی با استاندارد‌های بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.