صداقت خبر داد:

کاهش شیوع هپاتیت B و C در سال ٩٥ در بین اهداکنندگان مستمر خون

مدیرکل دفتر برنامه ریزى، جذب و نگهدارى اهداکنندگان خون گفت: شیوع هپاتیت B و C در سال ٩٥ در بین اهداکنندگان مستمر خون به یک درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس صداقت مدیرکل دفتر برنامه ریزى، جذب و نگهدارى اهداکنندگان خون در نشست خبرى روز جهانی هپاتیت که در سازمان انتقال خون برگزار شد، اظهار کرد: اهداکنندگان مستمر بیشترین نقش را در اهداى خون سالم دارند و شیوع هپاتیت بى و سى در سال ٩٥ در بین اهداکنندگان مستمر خون به یک درصد رسید.

وی با بیان اینکه یکى از برنامه هاى سازمان انتقال خون واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه بیمارى هپاتیت است، تصریح کرد: اگر همه اهداکنندگان مستمر واکسینه شوند و جامعه نیز به آگاهى کافى برسد، مى توانیم در راستاى حذف این بیمارى گام برداریم.

صداقت عنوان کرد: خوشبختانه هپاتیت به سمت صفر در حال انتقال بوده و به زودی این بیماری میزان شیوع صفر می شود که ما باید عوارض ناشی از این بیماری را بهتر شناسایی کنیم. 

وی با بیان اینکه افراد زیر ۲۳ سال از نظر هپاتیت بی واکسینه شده و مشکلی بابت این بیماری در این گروه سنی نداریم، افزود: برنامه ریزی شده تا ۲۰۰ هزار دوز واکسن را در بین اهدا کنندگان مستمر خون تزریق تا در برابر این بیماری واکسینه شوند.

انتهای پیام/ 

ابتلای یک میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی به هپاتیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.