مشهد؛

ظاهرجلد قرآن کریم و کتب ادعیه تداعی‌کننده محتوای عظیم آن

ظاهرجلد قرآن کریم و کتب ادعیه تداعی‌کننده محتوای عظیم آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحجت‌الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی گفت: جلد قرآن کریم باید تداعی‌کننده محتوای عظیم آن باشد.

وی با بیان اینکه ظاهر زیبای قرآن کریم و کتب ادعیه یکی از عواملی است که در جذب مخاطب تأثیر بسزایی دارد، افزود: بدون تردید نگارش قرآن با خط زیبا، تزئین قرآن با هنر‌های متفاوت و ... باعث ایجاد انگیزه در مخاطب برای ارتباط با این کتاب الهی و آسمانی می‎شود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی گفت: این زیبایی ظاهری قرآن و هنر‌هایی که در آن به کار گرفته می‎شود، باید عاملی برای توجه بیشتر به این کتاب آسمانی باشد.

نصراله پژمانفرافزود: معمولاً تذهیب‌ها و طرح‌های به‌کار رفته در جلد قرآن کریم به سمت مینیاتور‌های خاصی رفته که تداعی‌کننده برخی آیات الهی است، اما بدون تردید هنوز می‌توان در زمینه طراحی جلد قرآن کریم کار زیادی انجام داد و از طرح‌های خلاقانه برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان استفاده کرد.

وی با بیان این که اقدام به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) برای برگزاری جشنواره ملی «حُسنا» با موضوع طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه اقدام مثبت و مؤثری است، گفت: این جشنواره می‌تواند باعث شود هنرمندان گرد هم جمع شوند و هنر خود را در خدمت قرآن به‎کار گیرند و از این طریق مخاطبان را برای برقراری ارتباط بیشتر با این کتاب آسمانی و انس با قرآن ترغیب کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی برگزاری این جشنواره و ارائه طرح‌های جدید و خلاقانه برای جلد قرآن کریم و کتب ادعیه در آن انگیزه‎ای نیز برای ناشران است و آنان را نیز ترغیب می‌کند که از این طرح‌های نوآورانه استفاده کنند و در نهایت آنچه تولید می‎شود، جلد فاخری باشد که در شأن قرآن کریم است و از طرفی جذابیت بیشتری برای مخاطبان نیز ایجاد می‌کند.

علاقه‌مندان، هنرمندان و طراحان گرافیک سراسر کشور برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین جشنواره ملی طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه با نام «حُسنا» می‌توانند به کانال تلگرامی @hossna۲۰۱۷ و سایت www.Behnashr.com مراجعه کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 


زیبایی ظاهری قرآن عاملی برای جذب بیشتر مخاطب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.