سردار سنایی‌راد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکایی‌ها رغبتی برای پایان درگیری‌های عراق و سوریه ندارند

معاون سیاسی سپاه گفت: آمریکایی‌ها رغبتی به پایان منازعات در عراق و سوریه ندارند چرا که فرسایش طرفین را به سود خود می‌دانند.

آمریکایی‌ها رغبتی برای پایان درگیری‌های عراق و سوریه نداردرسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از صلح میان نیروهای سوری و معارضان، اظهار داشت: اسرائیل بیشترین سود را از فضای ملتهب منطقه می‌برد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه جنگ نیابتی امروز منطقه برنامه‌ریزی شده است، گفت: این موضوع توسط حامیان رژیم صهیونیستی طرح ریزی شده و متأسفانه همراهان منطقه‌ای نیز به آنها کمک می‌کنند تا امنیت رژیم صهیونیستی تأمین شود. آن‌ها به دنبال فرسایش توان درونی جهان اسلام هستند، به همین دلیل پایان درگیری در سوریه را به نفع خود نمی‌داند.

وی با بیان اینکه منازع واقعی روزی میان جهان اسلام و اسرائیل بوده اما امروز جای خود را به موضوع فرعی مقابله با گروه‌های تروریستی و مقابله مسلمان با مسلمان داده است، بیان داشت: زمانی که موضوع تروریسم به میان آمد مسئله اصلی جهان اسلام که همان آزادسازی فلسطین است به حاشیه رفت و برای اسرائیل حاشیه امن ایجاد شد که همان خواسته این رژیم جعلی و حامیان اصلی آنها است و مطمئن باشید که به منازعات ادامه می‌دهند.

سنایی‌راد درباره اعمال نفوذ آمریکا در جهت عدم تحقق صلح سوریه گفت: موضوع مسلم این است که درگیری‌ها در سوریه به خاطر دخالت‌های کشورهای غربی ایجاد شده و جریان‌های حاضر در عراق و سوریه خارج از این کشورها حمایت می‌شوند اما در مرکز خبری نبوده است.

وی ادامه داد: اگر در این کشورها درگیری‌ داخلی یعنی درگیری سوری -سوری و عراقی- عراقی بود باید دمشق و بغداد شلوغ می‌شد نه اینکه درگیری‌ها در شهرهای مرزی رخ دهد و به سمت مناطق دیگر کشیده شود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه تروریست‌ها یک عقبه خارجی دارند، افزود: اگر منازع داخلی بود و در کنار آن دخالت خارجی وجود نداشت مسلما موضوع زودتر از آنچه که همگان فکر می‌کنند ختم می‌شد اما همه شاهد هستیم که حتی در حال حاضر جابجایی‌ نیروهای تروریستی توسط برخی بالگردهای مشکوک انجام می‌شود.

وی بر این موضوع که حمله به نیروهای مدافع سوری و عراقی به بهانه اشتباه عملیاتی مانعی برای کند کردن سرعت پیشروی نیروهای مقاومت است، تأکید کرد و گفت: این اقدامات توسط مدعیان ائتلاف علیه داعش انجام می‌شود و نشان دهنده این موضوع است که آمریکایی‌ها مانند رژیم صهیونیستی رغبتی به پایان منازعات و برقراری صلح ندارند چرا که فرسایش طرفین را به سود خود می‌دانند و وجود چنین منازعاتی بازار گرمی برای تسلیحات فروشی آنها ایجاد می‌کند.

سنایی‌راد افزود: این خرید تجهیزات عمدتا توسط کشورهایی صورت می‌گیرد که به صورت علنی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مانند مذاکرات گذشته به دنبال کارشکنی در مذاکرات هستند و همه شاهد هستیم که پس از ملاقات سران گروه‌های تروریستی با مقامات آمریکایی این گروه‌ها جانی دوباره می‌گیرند و مطمئن باشید آمریکایی‌ها در این برهه زمانی نیز تمایلی به پایان منازعات ندارند چرا که هم رژیم صهیونیستی به عنوان متحد آنها در حاشیه امن قرار می‌گیرد و هم فرسایش جهان اسلام رخ می‌دهد و در کنار آنها بازار گرم سلاح فروشی‌ کشورهای غربی نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

درگیری‌های عراق و سوریه باعث ایجاد بازار گرم سلاح فروشی غربی‌ها شده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار