اصفهان؛

راه‌یابی نمایندگان اصفهان به جشنواره تئاتر سوره

دو نماینده اصفهان به همراه 3 نمایش دیگر به جشنواره تئاتر سوره که در مرداد ماه برگزار می شود، راه یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره دیشب در تالار هنر اصفهان برگزار شد؛ این جشنواره در حالی به پایان رسید که 9 تئاتر از 8 استان در  سه روز به روی صحنه رفتند.

این جشنواره با حضور استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، مازندران، یزد، خوزستان، قم و مرکزی از 24 الی 26 تیرماه در تالار هنر شهر اصفهان برگزار شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره با سخنرانی مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان و کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، اجرای دو قطعه موسیقی زنده و اهدای جوایز برترین‌های این دوره جشنواره پایان یافت.

جوایز اهدا شده به این شرح هستند:

جایزه بهترین موسیقی به عبدالرضا سبحانی  برای نمایش «چادری برای نجیمه» از استان هرمزگان تعلق گرفت و لوح سپاس به اصغر اسحاقی گرجی برای نمایش «سرخ او» از استان مازندران تعلق گرفت.

جایزه برگزیده طراح صحنه و لباس به ابوالفضل زینلی برای تئاتر «هفت بچه یهودی» از قم تعلق گرفت و از مهرنوش مردی‌خواه برای تئاتر «پیرمرد بقچه دوچرخه» تقدیر به عمل آمد.

برای بخش بهترین نمایش‌نامه هیأت داوران از سید محمد مساوات و حسین محکام تقدیر ویژه کرد و جایزه برتر به محمدرضا آریانفر برای نمایش «پیرمرد بقچه دوچرخه» و حسن ذاکری برای نمایش «چادری برای نجیمه» تعلق گرفت، لوح سپاس بهترین نمایش‌نامه به مهیار هزارجریبی برای نمایش «سرخ او»  از مازندران تعلق گرفت.

برای بخش بهترین بازیگر مرد از علی بیات، علی جابر و فرشاد اسلامی تقدیر شد و جایزه بهترین بازیگر مرد به حسن ذاکری و جعفر قاسمی برای نمایش «چادری برای نجیمه» از هرمزگان تعلق گرفت، به حسام افروز و مهیار هزار جریبی لوح تقدیر برای کارگردانی تعلق گرفت و جایزه بهترین کارگردانی به حسن سبحانی مینابی برای نمایش «چادری برای نجیمه» از استان هرمزگان تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر زن جایزه برتر به سارا یزدانی برای نمایش «سرخ او» از مازندران تعلق گرفت و  از طاهره آزاده‌ای از مازندران و شمیلا تابش از اصفهان تقدیر شد، همچنین از بازیگر خردسال نیروانا هزارجریبی برای نمایش «سرخ او» تقدیر به عمل آمد.

به دلیل کارهای خوب زیادی که در این جشنواره به روی صحنه رفت به جای سه نمایش، پنج نمایش چادری برای نجیمه، سرخ او، قصه ظهر جمعه، پیرمرد بقچه دوچرخه و بی در زمان به بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره راه یافتند.

 

انتهای پیام/م 

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.