خودکشی یک ربات نگهبان در آمریکا! + عکس

یک ربات نگهبان در واشنگتن دی سی آمریکا به جای انجام وظیفه نگهبانی، اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد ربات نگهبان در مرکز خرید هاربور مال در قلب پایتخت آمریکا ابتدا به سمت حوض آبنمای این مرکز  حرکت کرد و سپس خود را به درون حوض انداخت. خودکشی این ربات در واشنگتن دی سی رخ داد و انتشار تصاویر خودکشی این ربات موجی از اظهار نظرهای متفاوت کاربران در فضای مجازی را به همراه داشته است.
 
یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: « خوب این ربات نگهبان است و نگهبانی هم کار پر استرسی است.»
 
کارکنان مرکز خرید ، ربات «نایتاسکوپ» را از آب بیرون کشیدند اما مدارهای الکترونیکی ربات به طور کامل از کار افتاده بود. به دنبال اقدام این ربات در انداختن خود به داخل آب، یکی از مسولان شرکت سازنده ربات گفت: «‌موضوع نادری است که به ندرت رخ می دهد.»
 
استاسی دیان استفن، معاون این شرکت افزود:« تحقیقات درباره علت خودکشی ربات آغاز شده است و در هفته جاری ربات جدیدی را به هزینه شرکتمان به مرکز تجاری تحویل خواهیم داد.» ‌
 
سال گذشته نیز برای نخستین بار یکی از ربات های ساخت این شرکت به یک انسان آسیب رساند. ربات مذکور در مرکز تجاری «سیلیکون ولی» در ایالت کالیفرنیا یک پسربچه شانزده ماهه را زخمی کرد. ربات ابتدا این پسر را به زمین انداخت و سپس بی وقفه بر روی وی حرکت کرد.
 
ربات های نگهبان با کمک امکاناتی از قبیل میکروفن، دوربین و دیگر حسگرها قادر هستند محیط پیرامون خود را درک و هر چیز یا حرکت مشکوک و غیرعادی را شناسایی کنند و در زمان مناسب هشدارهای لازم را بدهند.
 
پیش بینی می شود در آینده نزدیک و با پیشرفت های علمی جدید، ربات های نگهبان قادر باشند دیگر ویژگی های لازم برای نگهبانی از قبیل هوش مصنوعی را هم به دست آورند. ربات نگهبان راهی ارزان برای گشت زنی در اطراف مناطق حساس و عمومی محسوب می شود و بازار کار نگهبانان آمریکایی را کساد کرده است.
 
خودکشی یک ربات نگهبان در آمریکا! + عکس
 
انتهای پیام/

 

یک ربات نگهبان در آمریکا دست به خودکشی زد!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۶
شایدم گرمش بوده میخواسته شنا کنه...!!!
آخرین اخبار