رباتی که نان راهبان بودایی را آجر می‌کند!

یک شرکت ژاپنی از ربات جدیدی رونمایی کرد که به خوبی یک راهب بودایی می‌تواند برای مردگان دعا بخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل گاردین، یک شرکت ژاپنی از رباتی رونمایی کرد که با یک پنجم دستمزد راهبان بودایی می‌تواند در مراسم تدفین طبل بزند و برای آمرزش مردگان دعا بخواند!

معرفی یک ربات که نان راهبان بودایی را آجر می‌کند!

این ربات انسان نما که لباس راهبان بودایی را به تن دارد، به گونه ای برنامه ریزی شده است که در مراسم خاکسپاری یا مرده سوزی به خوبی یک راهب بودایی کارکشته می تواند طبل بزند و و در حین طبل زدن، دعاهای مخصوص اینگونه مراسم را برای حاضران زمزمه کند.

استفاده از ربات ها در ژاپن طی سالهای اخیر از گسترش زیادی برخوردار شده است و هم اکنون در بسیاری از اماکن از جمله در هتل ها، رستوران ها، فرودگاه ها و اماکن تفریحی از آنها به عنوان راهنما یا امدادگر استفاده می شود. اما اکنون ورود ربات ها به عرصه ای که همواره در انحصار راهبان بودایی بوده است، یک نوآوری جدید به شمار می رود.

برخی در ژاپن معتقدند با توجه به دستمزد بالای راهبان بودایی، این ربات که Pepper نام دارد، بلافاصله پس از عرضه به شدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ هرچند از هم اکنون، مخالفت های زیادی با عرضه آن از سوی انجمن های بودایی به گوش می رسد.

معرفی یک ربات که نان راهبان بودایی را آجر می‌کند!

طبق آمار مراجع رسمی، هزینه مراسم تدفین در ژاپن در حال حاضر حدود 26 هزار دلار است که حدود یک دهم آن مربوط به دستمزد راهبان بودایی است. این در حالیست که هزینه اجاره Pepper یک پنجم دستمزد یک راهب است.

با این حال، برخی خانواده های سنتی معتقدند یک ربات به خاطر "نداشتن قلب و روح" هرگز نمی تواند جای یک انسان را در دعا خواندن یا طلب آمرزش کردن بگیرد اما به نظر می رسد با توجه به جمعیت سالمند ژاپن، هزینه بالای مراسم تدفین و نگرش های متفاوت نسلهای جدید نسبت به نسلهای قدیم، این ربات جدید بتواند در آینده ای نه چندان دور جایی برای خود در مراسم مذهبی مردم ژاپن باز کند.

انتهای پیام / 

استفاده از ربات در مراسم خاکسپاری ژاپنی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار