مارکو روبیو: آینده روابط ایران و آمریکا به سرنوشت مامور گمشده اف‌بی‌آی بستگی دارد

سناتور جمهوری خواه فلوریدا مدعی شد اگر ایران «رابرت لوینسون» را آزاد نکند باید منتظر پیامدهای آن باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، «مارکو روبیو»، سناتور جمهوریخواه فلوریدا ادعا کرد آینده روابط ایران و آمریکا به این مسئله بستگی دارد که تهران سرنوشت «رابرت لوینسون»، عضو اسبق اف بی آی که حدود یک دهه پیش در ایران ناپدید شد را مشخص کند.

آمریکا مدعی شده است که رابرت لوینسون در سال 2007 زمانی که برای انجام یک مأموریت بدون مجوز برای استخدام یک منبع اطلاعاتی برای سازمان سیا به جزیره کیش در ایران سفر کرده بود، در این جزیره ناپدید شد. تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی و اینکه چرا ناپدید شده است، در دست نیست. ایران تاکنون چندین بار اعلام کرده است که هیچ اطلاعی از وی ندارد و مقامات آمریکایی هم بارها این مسئله را رد کرده‌اند.

مارکو روبیو در ادامه ادعاهای بی اساس خود افزود: رابرت لوینسون در ایران ناپدید شده است. من عمیقا مطمئن هستم که آنها (ایرانی ها) می دانند او کجاست. آنها می دانند چه اتفاقی برایش افتاده است و ما باید ایران را بخاطر ناپدید شدن او و سرنوشتش مقصر بدانیم.

وی افزود: این مسئله باید در آینده بر همه ارتباط های ما با ایران اثر بگذارد. اینکه تا امروز با این مسئله چگونه برخورد شده است و در آینده چه اتفاقی می افتد، سیاست آمریکا در قبال ایران را مشخص می کند. من معتقدم تمامی اقداماتی که انجام می دهیم –شامل فشار بر ایران، تماس با ایران و یا کار کردن با واسطه ها—باید با این فرض باشد که رابرت لوینسون همچنان زنده است و بازگرداندن او به خانواده اش همچنان امکانپذیر خواهد بود.

روبیو مدعی شد: در گذشته برای بازگرداندن لوینسون به خانه فرصت های زیادی از دست رفته است. اگر ایران همچنان سرنوشت رابرت لوینسون را مشخص نکند، باید با پیامدهای آزاد نکردن او مواجه شود. اینکه این پیامدها چه هستند را دولت آمریکا مشخص خواهد کرد.

مارکو روبیو: آینده روابط ایران و آمریکا به سرنوشت مامور گمشده اف‌بی‌آی بستگی دارد
رابرت لوینسون

به نوشته قاکس نیوز، رابرت لوینسون که 20 سال در سازمان اف بی آی خدمت کرده بود در 8 مارس 2007 برای انجام مأموریتی به جزیره کیش سفر کرد. وی آخرین بار در حال ترک هتل مریم کیش و سوار شدن به تاکسی مشاهده شده است. مقامات پلیس فدرال آمریکا مدعی شده اند که لوینسون احتمالا از سوی یک گروه ربوده شده است. حتی همسر و پسر لوینسون برای یافتن او به ایران سفر کرده اند که بی نتیجه بوده است.

انتهای پیام/

سناتور جمهوری‌خواه خواستار آزادی رابرت لوینسون از سوی ایران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار