پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره بهای نفت در سال ۲۰۱۷

صندوق بین‌المللی پول در گزارش «چشم‌انداز اقتصادی» ژوئیه ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرد بهای نفت به دلیل عرضه زیاد و بالا بودن حجم ذخایر نفتی آمریکا کاهش یابد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره بهای نفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ صندوق بین المللی پول امروز پیش‌بینی کرد بهای هر بشکه نفت با کاهش ۳ دلاری در سال ۲۰۱۷ رقم ۵۱ دلار و ۹۰ سنت را تجربه خواهد کرد و بار دیگر در سال ۲۰۱۸ به ۵۲ دلار می‌رسد.

صندوق بین المللی پول در گزارش «چشم انداز اقتصادی» ژوئیه ۲۰۱۷ پیش بینی کرد بهای نفت به دلیل عرضه زیاد و بالا بودن حجم ذخایر نفتی آمریکا تا حدودی کاهش می‌یابد. این صندوق در گزارش ماه ژوئیه احتمال کاهش ۳ دلاری بهای نفت در سال ۲۰۱۷ را پیش بینی کرده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصادی ماه آوریل احتمال افزایش بهای نفت به بیش از ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده بود.

این در حالی است که کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) چندی پیش در کنگره جهانی انرژی در استانبول بر تمدید توافق کاهش تولید نفت تایید کرده بود. سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های مستقل تولیدکننده نفت (غیر اوپک) و در صدر آن روسیه در راستای تلاش برای جلوگیری از افزایش عرضه نفت خام و بهبود قیمت آن در بازار‌های جهانی سقف تولید خود را از ابتدای سال ۲۰۱۷ در مجموع به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند.

انتهای پیام/

 

کاهش بهای نفت در سال 2017

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار