محکومیت استرالیا به نقض توافق اسکان پناهندگان

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با اشاره به کناره‌گیری استرالیا از اجرای توافق‌نامه اسکان مهاجران گفت شرایط این افراد هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، سازمان ملل متحد، استرالیا را به کناره گیری از اجرای توافق اسکان پناهندگان متهم کرد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت کانبرا (پایتخت استرالیا) در نوامبر گذشته با واشنگتن بر سر اسکان پناهندگانی که برخی از اقوام آنها در این کشور سکونت دارند به توافق رسید.

گراندی در بیانیه ای گفت بر اساس این توافق پناهندگانی که برخی از اقوام آنها در استرالیا زندگی می کنند در این کشور اسکان می یابند.

وی افزود این افراد هم اکنون در جزیره مانوس و اردوگاه های نائورو هستند و هیچ راهی جز باقی ماندن در این وضعیت ندارند تا به آمریکا بروند.

از سوی دیگر وزارت مهاجرت استرالیا اعلام کرد اوضاع مهاجران همواره به همین شکل بوده است و رفتار استرالیا با این افراد تغییر نخواهد کرد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا به این توافق نامه اشاره کرد و آن را گمراه‌کننده دانست.

انتهای پیام/ 

 

سازمان ملل، استرالیا را محکوم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار