ثبات در بازار نفت/ کاهش قیمت طلا

کاهش ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تولید نفت شیل این کشور به ثبات بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و همینطور افزایش تولید نفت شیل، بهای نفت امروز (چهارشنبه) همچنان با ثبات همراه بود و در بالاترین سطح در 8 هفته گذشته معامله شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 32 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد) به 50 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) نیز با 42 سنت افزایش (معادل 0.9 درصد)، 48 دلار و 31 سنت در هر بشکه معامله شد.

داده های مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته نشان داد: ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته با کاهش بی سابقه ای همراه بود. این درحالیست که ذخایر بنزین افزایش یافته است.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 21 ژوئیه با 10.2 میلیون بشکه کاهش به 487 میلیون بشکه رسید. این درحالیست که کارشناسان پیش بینی کاهش 2.6 میلیون بشکه ای نفت را در این بازه زمانی کرده بودند.

بهای نفت همچنان تحت تأثیر اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی در روز دوشنبه در نشست اوپک قرار دارد که اعلام کرد صادرات نفت خام این کشور را در ماه اوت (ماه آینده میلادی) به 6.6 میلیون بشکه در روز می رساند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1 میلیون بشکه در روز کمتر است.

نیجریه هم توافق کرده است که زمانی که سطح تولیدش به ثبات دست یافت، در توافق کاهش سطح تولید اوپک شرکت کند.

بهای نفت همچنین بخاطر افزایش تولید نفت شیل آمریکا تحت تأثیر قرار گرفته است.

بر خلاف نفت، بهای طلا به دنبال انتظار بازار برای نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، با کاهش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 1252.10 دلار رسید. این درحالیست که بهای فلز زرد دو روز پیش به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار