گفت: امروز آسیب های اجتماعی سرمایه‌های مادی و معنوی ما را هدف قرار داده‌اند و فعالیت‌های فرهنگی مناسب نسخه شفابخشی در این راستا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فلاح نژاد فرماندار سلسله در نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر رایحه رضوی در شهرستان سلسله با بیان اینکه از ابعاد مختلفی می توان به موضوع این جشنواره پرداخت و گفت: امروز مهمترین دغدغه کشور دغدغه‌های اقتصادی و فرهنگی هستند که خوشبختانه در بعد اقتصادی دولت اقدامات مفیدی انجام داده اما نیاز به کار و فعالیت‌های بیشتری در این بخش هست.


وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ جا برای کار بسیار است گفت: باید در بعد فرهنگی با برنامه عمل کرد تا بر مشکلات فایق آمد، امروز آسیب‌های اجتماعی سرمایه‌های مادی و معنوی ما را هدف قرار داده اند و زمانی می‌توانیم به توسعه برسیم که این آسیب‌ها را شناسایی کنیم.


فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی مناسب نسخه شفابخش دغدغه‌های فرهنگی خواهند بود، افزود: یکی از روش‌هایی که می تواند در حوزه فرهنگی اثرگذار باشد برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌هایی از این دست است که وسیله انتقال پیام‌ها هستند.


فلاح نژاد با بیان اینکه امامان چراغ هدایت، معرفت و شناخت هستند، گفت: شناخت شخصیت وجودی مامان بسیار مهم است و شاعران و هنرمندان می‌توانند در این راستا نقش بسیار اثرگذاری داشته باشند.


وی با بیان اینکه جامعه و جوانان ما نیاز به الگو دارند گفت: با برگزاری این همایش‌ها و جشنواره‌ها به شناخت و معرفت بیشتری از اهل بیت(ع) دست پیدا می‌کنیم و شناخت بیشتر معرفت بیشتری را به همراه خواهد داشت.


فرماندار سلسله با بیان اینکه هنرمندان به طور ظریفی این کار را انجام می‌دهند افزود: هنر را می‌توان انتقال ظریف احساسات بیان کرد، هنر به دلیل نفوذی که در جامعه و فرد دارد قدرت بیشتری از وعظ و خطابه دارد لذا هنرمندان در این راستا وظایفی دارند که باید منتقل کنند.


فلاح نژاد با اشاره به اینکه ادبیات محلی و فولکلور ما مشهون از ارادت به اهل بیت است گفت: می‌طلبد که در این راستا برنامه‌هایی از قبیل چنین جشنواره‌هایی را بیشتر کرده و از آن‌ها نهایت بهره را ببریم.


انتهای پیام /د

راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.