حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی خبر داد

اعزام ۴۵ هزار دانشجو به عتبات عالیات تاکنون

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام ۴۵ هزار دانشجو به عتبات عالیات تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بعدازظهر امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه یکی از بانک های مطرح، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با سازمان حج و زیارت که در سازمان حج و زیارت برگزار شد با بیان اینکه بنده بیش از 25 سال در دانشگاه کار فرهنگی انجام می‌دهم و با دانشجویان در ارتباط هستم، اظهار داشت: هیچ فعالیتی در دانشگاه‌ها به اندازه عمره و عتبات دانشجویی جوابگو نبوده است زیرا دانشجویان پس از بازگشت از این سفر از همه نظر تغییر می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان رژیم سابق 180 هزار نفر دانشجو داشته‌ایم که امروز این تعداد چندین برابر شده است. ما هم در مقابل این تعداد مسئولیت داریم و باید کار فرهنگی لازم را انجام دهیم. ما موارد زیادی را در این سفر داریم که دانشجویان از لحاظ معارف دینی نمازخوان شده و ارتباط‌شان با اهل بیت(ع) بیشتر نیز گشته است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: کمک‌ یکی از بانک های مطرح تا به امروز در روند اعزام دانشجویان بسیار تاثیرگذار بوده است، به نحوی که اگر کمک‌های این بانک مطرح نبود ما نمی‌توانستیم 45 هزار نفر را به عتبات عالیات در دوره گذشته اعزام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی یادآور شد: در راستای کارهای فرهنگی که در سراسر کشور انجام می‌شود بعید می‌دانم کار فرهنگی به اندازه سفر عتبات عالیات تاثیرگذار بوده و ثواب فراوانی داشته باشد. سفر عتبات عالیات خودسازی را در جوانان ایجاد می‌کند و باید گفت یکی از کارهای اثرگذار فرهنگی کشور سفر عمره و عتبات دانشگاهیان است. در دوره شانزدهم 31 درصد از دانشجویان ازدواج و یا سفر ماه عسل خود را در عتبات عالیات به سر بردند.

سفر عتبات عالیات می‌تواند تحولات سازنده ای برای جوانان به دنبال داشته باشد

در ادامه این مراسم حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تبریک هفته حج و دهه کرامت اظهار داشت: امیدواریم این واقعه مبارک امروز به خوبی رقم خورده و هم برای ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و هم برای سازمان حج و زیارت پربرکت باشد.

وی ادامه داد: یکی از شیرین‌ترین کارهایی که در حج و زیارت برایمان رقم خورده است اعزام زایران به سفر عتبات و عمره می‌باشد و با وجود سختی، کارهای عتبات یکی از شیرین‌ترین و اثرگذارترین اتفاقات فرهنگی کشور همین اعزام عتبات عالیات است.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: سفر عتبات عالیات می‌تواند تحولات فرهنگی زیادی را برای آینده جوانان ایجاد کند. طبیعتا سازمان حج و زیارت وظیفه خود می‌داند که این مسیر را هموارتر از گذشته کند.

محمدی یادآور شد: قطعا در این مسیر پرخیر و برکت، کمک یکی از بانک ها که سابقه طولانی همکاری را با سازمان حج و زیارت دارد می‌تواند گامی موثر را در این مسیر بردارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: این تفاهم‌نامه و تجدیدش در دهه کرامت حامی پیام‌های خوش‌یمنی است که امیدواریم بیش از پیش استمرار یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار