کرمان؛

لزوم رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای مرغداری

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: رعایت اصول امنیت زیستی در واحد مرغداری آینده روشنی را رقم خواهد زد.

لزوم رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای مرغداری به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  حسین رشیدی، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن توصیه به مرغداران از آنان خواست اصول امنیت زیستی را در واحد های مرغداری رعایت کنند تا در واحد مرغداری عاری از هرگونه بیماری باشیم.


وی اقدامات پیشگیرانه، کنترل و یا جلوگیری از گسترش عوامل بیماری زا در یک واحد مرغداری را از اصول امنیت زیستی برشمرد و افزود : یکی از اساسی ترین کارها در برنامه کنترل بیماریها در مزارع پرورش طیور کنترل منابع آلودگی است که این بیماریها می تواند خسارات جبران ناپذیری را به صنعت طیور وارد کند.


وی با بیان اینکه اقدامات متعددی برای اجرای یک برنامه امنیت زیستی وجود دارد تصریح کرد: یکی از اساسی ترین اقدامات جهت امنیت زیستی، طراحی و احداث مرغداری در زمین و جایگاه مناسب است که متاسفانه برخی مرغداران به این نکته توجه نمی کنند.


مدیر کل دامپزشکی استان کرمان راههای پیشگیری از بروز بیماری در گله را کنترل منابع بیماری، تعویض بستر و پاک سازی کامل و ضد عفونی اصولی جایگاه و وسایل در بین هر دوره پرورش، کنترل جانوران موذی و پرندگان وحشی، معدوم سازی بهداشتی طیور تلف شده، توجه به خرید جوجه، پولت یا تخم مرغ نطفه دار از محل مطمئن با نظارت مستقیم دامپزشکی ، تهیه دان مناسب برای هر دوره پرورش با نظارت یک مسئول متخصص در واحد مرغداری را اعلام کرد.


وی افزود : اجرای صحیح موارد امنیت زیستی اهمیت بسیار زیادی در فراهم آوردن شرایط مناسب برای بروز حداکثر توان بالقوه ژنتیکی گله های طیور دارد، بنابراین برنامه های امنیت زیستی را نباید به عنوان یک هزینه غیر ضروری تلقی نمود بلکه این برنامه ها پایه و اصول یک سرمایه گذاری مطمئن و دراز مدت برای تامین آینده ایی روشن و سود آور می باشند.


رشیدی اظهار کرد: امروزه به امنیت زیستی در بزرگترین مجتمع های پرورش طیور جهان توجه می شود زیرا زیربنای موفقیت در امر پرورش طیور است و مرغداران موفق جهان با استفاده از برنامه های متنوع امنیت زیستی و کاهش بیماری، کمیت و کیفیت تولید را افزایش داده اند و با آموزش و تشویق مرغداران به رعایت امنیت زیستی می توانیم شاهد رشد روز افزون این صنعت مهم غذایی باشیم .


انتهای پیام/س

 

رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای مرغداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار