کرمان؛

108میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشاورزی سیرجان

13 پروژه بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان سیرجان با108 میلیارد و 780میلیون ریال سرمایه گذاری درهفته جهاد بهره برداری می رسد.

108میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشاورزی سیرجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان، محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: افتتاح 13 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 325 میلیون ریال، برای 169 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.
وی افزود: 24 میلیارد و 325 میلیون ریالاز اعتبارات این پروژه ها دولتی است.
 
محمود آبادی  اظهار داشت: این پروژه ها شامل 6 آبیاری تحت فشار، دو واحد گلخانه، دو واحد بسته بندی، دو واحد مرغداری گوشتی و یک واحد پرورش کبک می باشد
 
وی اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی را از مهمترین پروژه‌های این بخش دانست و گفت: این پروژه‌ها شامل 197 هکتار آبیاری زیر سطحی، 115 هکتار آبیاری تیپ گندم و 35.5 هکتار آبیاری کم فشار می باشد که در مجموع 34 میلیارد و 280 میلیلون ریال برای این تعداد پروژه سرمایه‌گذاری شده که 24 میلیارد و 325 میلیلون ریال آن از اعتبارات دولتی بوده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: سه پروژه در بخش تولیدات دامی آماده بهره‌برداری است که این پروژه‌ها شامل دو واحد مرغداری گوشتی و یک واحد پرورش کبک می باشد که جهت اجرای این پروژه ها 12 میلیارد ریال هزینه شده و در مجموع برای18 نفر اشتغالزایی داشته است.
 
وی با اعلام اینکه دو پروژه به ارزش 20 میلیارد و 800 میلیون ریال در بخش تولیدات گیاهی آماده بهره‌برداری و افتتاح است، گفت: این پروژه ها شامل دو واحد گلخانه تولید گل رز در سطح 10هزار مترمربع و کشت خیار در سطح 4000 مترمربع می باشد و اجرای این پروژه‌ها سبب اشتغالزایی برای 21 نفر شده است.
 
مدیرجهاد کشاورزی سیرجان  با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان از نظر منابع آب وضعیت مناسبی ندارد، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب تاثیرگذاری بالایی دارد که خوشبختانه استقبال خوبی از ایجاد گلخانه شده است.
 
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی با اقداماتی همچون توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح می باشد، افزود: دو واحد فرآوری و بسته بندی و خلال پسته در این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می گرددند که با افتتاح این دو طرح 950 تن به ظرفیت بسته بندی این شهرستان افزوده می شود.
 
محمود آبادی با اشاره به اینکه این پروژه ها با اعتبار کل 41 میلیارد و 700 میلیون ریال راه اندازی شده اند، گفت: با افتتاح این طرح ها 4700 مترمربع به سطح واحدهای بسته بندی شهرستان افزوده و برای 13 نفر شغل ایجاد می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار