سمنان;

منتخبان شورای شهرها از منابع جدید بهره‌گیری کنند

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه منتخبان شورای اسلامی شهرها باید از منابع جدید بهره‌گیری کنند گفت : وابستگی به منابع موجود دستیابی به اهداف را سخت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در همایش منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای تابعه استان سمنان با بیان اینکه اعضای منتخب شوراها باید تمام توان خود را در این فرصت چهارساله در راستای خدمت به مردم به‌کارگیرند گفت: در انتخاب شهردار باید شرایط، خصوصیات، دیدگاه‌ها و مواضع سیاسی و اجتماعی افراد مدنظر قرار گیرد و از نگاه سیاسی برای انتخاب شهردار پرهیز شود.

 

وی بابیان اینکه در نخستین گام مطالعه قانون شوراها از ضروریات به شمار می‌رود، افزود: بایدها و نبایدهایی که در قانون تعریف‌شده باید ملاک عمل شوراها قرار گیرد چراکه عدم آگاهی به قانون در انجام امور اخلال ایجاد می‌کند.

 

استاندار سمنان ضمن تأکید به ضرورت بهره‌گیری از منابع جدید، بابیان اینکه استفاده و وابستگی به منابع موجود دستیابی به اهداف را سخت می‌کند، ابراز داشت: اعضای شوراها ضمن آگاهی از بودجه شهرداری متمم و تفریق بودجه باید اداره امور مالی را نیز موردتوجه قرار دهند و از سوی دیگر شوراها با ورود به وظایف قانونی خود نباید در امور تصمیمات کشوری دخالت کنند.

 

خباز بابیان اینکه امکانات تفریحی و فرهنگی شهرها باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: طراحی و زیباسازی اماکن تفریحی می‌تواند در توسعه گردشگری جاذبه ایجاد کند لذا ورودی و خروجی شهرها به‌عنوان ویترین بسیار مهم است و شورای شهر باید در راستای حفظ و حفاظت از حریم‌ شهر تلاش کنند.

 

وی بابیان اینکه فعالیت شهرداری‌ها باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده شود، افزود: اعضای شوراها اگرچه ازنظر درک سیاسی و تفکرات با یکدیگر متفاوت هستند اما باید در همه امور متحد و یکپارچه عمل کنند و از سوی دیگر شوراها باید در انتخاب شهرداران و دادن اختیارات لازم به آن‌ها اهتمام کافی را داشته باشند تا بتوانیم به‌دور از حاشیه در اصلاح امور کوشا باشیم.


انتهای پیام / ه

جزئیات همایش منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای تابعه استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار