یزد؛

پیام استاندار يزد به مناسبت دوازدهمين جشنواره ملی فيلم كوتاه مستند و داستانی رضوی

استاندار یزد به مناسبت دوازدهمين جشنواره ملی فيلم كوتاه مستند و داستانی رضو ی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد به مناسبت دوازدهمين جشنواره ملی فيلم كوتاه مستند و داستانی رضوی پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام سیدمحمد میرمحمدی بدین شرح است:

 گر در سرت هوای وصال است حافظ بايد كه خاك درگه اهل هنر شوی

 هنر هديه ايست الهی و موهبتی آسمانی است كه زيباترين جلوههای هستی را متجلی می سازد و آدمی را از خاك به تماشای افلاك می شاند هنر از آنرو كه احساس و عواطف بشری را در تصرف خويش می گيرد می تواند انديشه ها و مضامين را تا فرا سوی دلها و مرزها نفوذ دهد و اينجاست كه هنر متعهد ميتواند به گفته حضرت امام (ره) صيقل دهنده اسلام ناب محمدی باشد و بديهی است در عصری كه شب كيشان و بدانديشان و دشمنان ارزشهای الهی بازنگارهای ابهام و الحاد و اغراض، چهره درخشان اسلام و انقلاب ما را مخدوش می خواهند، هنركاريترين وسيله ابلاغ است و هنرمندان به عنوان سنگرنشينان خط مقدم می توانند حماسه هايی تازه بيافرينند بويژه اينكه زمان ما به هنر سينما كه آميزه ايست از چندين هنر، سخت نيازمند است و علی الخصوص وقتی فرهنگ نورانی رضوی، سبك زندگی و سخن و سيره و گفتار آن امام همام مضامين داستانها و فيلمها قرارگيرد، عشق و شور و نور و سازندگی از آن موج ميزند و رخدادی چنين جوانان را به اوج و عروج و بلندای اخلاق و انسانيت و مكارم می كشاند.

برگزاری دوازدهمين جشنواره ملی فيلم كوتاه مستند و داستانی رضوی در شهر خشت و خاك و خاطره، شهر همت و حضور حماسه و در شهری كه هنوز از رهگذر نورانی آن امام همام در مسير مدينه به مرو مشكفام و عنبر بوست و در دياری كه ارزشهای والای فرهنگی، دينی، تاريخی و اجتماعی و معماری و هنری و فناوريهای پيشينيان آن اخيراً به ثبت جهانی رسيده است توفيقی است بزرگ و رخدادی است ارزشمند.

اينجانب ضمن تقدير و تشكر از مدير و همكاران اداره كل ارشاد اسلامی استان و همه دستاندكاران اين اتفاق فرهنگی، مقدم همه هنرمندان عرصه كشور را گرامی ميدارم و برای همه آن عزيزان و جوانان هنرمند استانی و كشوری آرزوی سربلندی روزافزون دارم.

اميدوارم در اين كار بزرگ كه بيشك بركات آن نصيب استان ما هم خواهد شد همواره عنايات خاصه عليبن موسی الرضا شامل حالشان باشد.

 چراغ صاعقه آن سحاب روشن باد كه زد به خرمن ما آتش محبت او                                                                     كه زد به خرمن ما آتش محبت او

انتهای پیام/ ی

دوازدهمين جشنواره ملی فيلم كوتاه مستند و داستانی رضوی در شهر خشت و خاك و خاطره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار