برگزاری شب کرامت در سنندج

رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری شب شعر« کرامت» به مناسبت خجسته میلاد فرخنده امام رضا(ع) و دهه کرامت در سنندج خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امین مرادی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت فرهنگی  دفتر نماینده ولی فقیه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به مناسبت دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) پنجشنبه‌شب هفته جاری « شب شعر کرامت » در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌کند.

 وی با بیان اینکه در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار می‌شود که نشان از عشق و دلدادگی مردم استان کردستان به ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

مرادی با اشاره به آثار به جا مانده از بزرگان اهل سنت در خصوص ائمه اطهار(علیهم السلام ) افزود: اشعار مولانا خالد نقشبندی از بزرگان طریقت کردستان در جوار حرم امام رضا(ع) و دیگر بزرگان مؤید این موضوع است که اهل سنت کردستان از پیروان راستین خانواده پیامبر(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بوده و همواره به این پیروی افتخار نموده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: مقبره بی‌بی هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) که در سفر امام رضا(ع) به مشهد مقدس در شهر سنندج وفات می‌نمایند امروز به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم مردم استان نیز است و کردستان به وجود نازنین دختر امام موسی کاظم(ع) دراین وادی به خود می‌بالد.

انتهای پیام/ م ح

مقبره هاجرخاتون یکی از زیارتگاه های مهم در کردستان است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.