مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 160 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شده است.

یک هزارو160 میلیون متر مکعب مصرف گاز استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی مهدوی مدیرعامل شرکت گاز استان در نشست صمیمی با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزارو 160 میلیون متر مکعب در بخش های مختلف استان همدان مصرف شده است افزود: این میزان نسبت به مشابه پارسال 3/6 دهم درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت :از این میزان مصرف 542 میلیون متر مکعب برابر با 47 درصد از مصرف استان مربوط به بخش نیروگاه مفتح است وادامه داد مصرف روزانه نیروگاه مفتح 6 میلیون متر مکعب است که از مصارف عمده محسوب می شود.

مهدوی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح بزرگترین مصرف کننده گاز همدان است گفت: نیروگاه شهید مفتح بیشترین مصرف گاز استان در سال 95 را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خاطر نشان کرد: در این مدت از سال جاری 8 درصد از مصرف گاز استان مربوط به کارخانه سیمان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال 21 هزار مشترک جدید به شبکه گازاضافه شده است افزود: 3 درصد میزان رشد مصرف گازمربوط به بخش مصارف خانگی بوده است که این نشانه خوب در مصرف وصرفه جویی خانواده ها است اما در بخش صنعتی 3 برابر افزایش داشته ایم.

وی بیان کرد: مصرف روزانه گاز استان 9میلیون متر مکعب است.

مهدوی با اشاره به اینکه تمام شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند اظهار داشت: خانوارهای شهر همدان 100 درصد از نعمت گاز بهرمند هستند.

وی با بیان اینکه 996 روستای استان از نعمت گازطبیعی بهره می برند که ضریب نفوذی بالاتر از 99.5 درصد را در خانوار روستایی شاهد هستیم خاطر نشان کرد: گازرسانی به 17 روستا هم در حال اجرا است و پیش بینی می شود13 روستا نیزدر هفته دولت افتتاح شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: 8هزارو960 کیلومتراز معابرشهری وروستایی استان به شبکه گاز رسانی متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان به میزان مصرف گاز در استان اشاره کرد وگفت: از ابتدای امسال تاکنون 15درصد سهم شهرستان همدان، 8درصد شهرستان ملایر8.7درصد شهرستان رزن، 6.5درصد شهرستان بهار3.2درصد تویسرکان 2.7درصد شهرستان نهاوند، 2.3درصد شهرستان اسد آباد، 1.2 درصد شهرستان فامنین و51 درصد سهم شهرستان کبودر آهنگ بوده است.


نصب 990 علمک گاز در استان همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه امسال 87 کیلومتردر شهر ها وروستاها خطوط انتقال گاز اجرا شده است اظهارداشت: 990 علمک در شهرستان ها وروستاها نصب شده است.

مهدوی گفت: 574 هزار مشترک در استان وجود دارد که از این میزان 35 درصد سهم مشترکین روستایی است.

وی به مجموعه مشترکین استان اشاره کرد و ادامه داد: 40 هزار مشترک در بخش تجاری وعمومی و 534 هزار و 800 مشترک به بخش خانگی اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: 2 هزار و150 مشترک نیز در بخش تجاری عمده وبخش کشاورزی هستند که در این زمینه با 96 درصد بیشترین سهم آن مربوط به مصرف خانگی است در صورتی که باید درحوزه صنعت اختصاص داده می شد.

این مسئول اضافه کرد: 43 جایگاه سی ان جی دراستان فعال است که روزانه 480 هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/ج


یک هزار و160 میلیون متر مکعب مصرف گاز استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار