فرماندار ایذه تاکید کرد؛

لزوم اجرای طرح انتقال آب کارون 3 به ایذه

فرماندار ایذه از اجرایی شدن طرح انتقال آب از سد کارون 3 به منظور رفع مشکل کم‌آبی این شهرستان ایذه تاکید نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن بیرانوند، فرماندار ایذه بیان داشت: آب شرب ایذه و دهدز از طریق چاه تأمین می‌شود و متأسفانه امسال با کاهش آب‌های زیرزمینی، چاه‌ها نیز افت آب پیدا کردند، به طوری که تعدادی از آن‌ها از مدار خارج شدند.
وی با اشاره به اینکه برای جبران وضعیت چاه‌هایی که از مدار خارج شدند با مساعدت آبفای استان یک چاه جدید وارد مدار شد، اذعان کرد: این چاه نیز جوابگوی آب شهر نیست، همچنین چندین نقطه از شهر از جمله در دهدز آب آن‌ها به صورت جیره‌بندی است، یعنی در شبانه‌روز فقط یک ساعت آب دارند و بقیه روز آب ندارند، اگر کار اصولی برای حل این مشکلات به عبارتی همین طرح انتقال آب کارون انجام نشود این وضعیت تا سال‌های آینده وخیم‌تر خواهد شد.
بیرانوند گفت: بحث آب یک مشکل حاد و اساسی مردم است، زیرا زندگی مردم بدون آب مخصوصاً آب شرب خیلی سخت می‌شود؛ به همین دلیل برای تأمین آب ایذه باید هرچه زودتر پروژه انتقال آب از کارون اجرا شود.
فرماندار شهرستان ایذه با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های انتقال آب از کارون مشکلات کم‌آبی این شهرستان کم تر خواهد شد، اظهار داشت: این یک پروژه ملی است که مراحل قانونی آن انجام شده است و اعتبار کلانی نیاز دارد که انتظار می‌رود فاز اول آن هرچه زودتر اجرایی شود.
وی تصریح کرد: پروژه‌ انتقال آب کارون هم آب شرب و هم آب کشاورزی را تأمین می‌کند، زیرا تأمین آب کشاورزی در این شهرستان به صورت سنتی است و منتظر هستیم که مراحل فاز اول آن اجرایی شود تا مشکلات کم‌آبی کم تر شود.
انتهای پیام/گ

انتقال آب کارون 3 به ایذه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار