ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای 80 درصد قانون جامع حمایت از ایثارگران در سال گذشته

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت:حدود 80 درصد از مفاد مرتبط با قانون جامع حمایت از ایثارگران تا پایان سال گذشته در دولت اجرایی شده است.

اجرای 80 درصد قانون جامع حمایت از ایثارگران در سال گذشتهمهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اکنون این طرح به صورت آزمایشی اجرا می شود تا اصلاحات لازم این قانون برای ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران بررسی شود.

وی با بیان اینکه در بازنگری و اصلاحات این قانون نیاز واقعی این قشر بررسی شده و سعی کردیم که شیوه برخورد با آن به صورت افراطی نباشد، تاکید کرد:اگر بار مالی آن تامین شود می تواند در رفع مشکلات جامعه ایثارگری و بهبود وضعیت ایثارگران در کشور تاثیرگذار باشد.

ایزدی با بیان اینکه هیچ موردی از تسهیلات ارائه شده در قانون جامع برای ایثارگران حذف نشده و پیشنهاد اصلاحات به منظور رفع این نواقص است، تصریح کرد: برخی از مواد قانون جامع ناقص و یا نیاز واقعی جامعه ایثارگری نبوده، همچنین برخی پیشنهادات که خارج از بنیاد شهید داده شده، به ضرر جامعه ایثارگری است که تلاش می شود این اصلاحات به نفع جامعه ایثارگری باشد.

وی در خصوص اشتغال فرزندان شهدا تاکید کرد: اشتغال موضوعی است که از سال های قبل از شروع به کار دولت یازدهم وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت چرا که از گذشته به صورت ریشه ای و به عنوان یک موضوع اساسی مورد توجه قرار نگرفته و  این نرخ در کشور 12 درصد و میان جامعه ایثارگری 4 درصد است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت:رسیدگی به معیشت والدین شهدا، رعایت سهمیه استخدام در دستگاه‌های اجرایی و نیز ترمیم معیشت خانواده های شهدا ازاقدامات مهم دولت یازدهم در این حوزه بوده و بر این اساس تا پایان سال گذشته در دولت حدود 80 درصد از مفاد مرتبط با قانون جامع حمایت از ایثارگران اجرایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار