مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:

آغاز فصل اول بررسی‌های باستان شناختی دشت مرودشت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از موافقت با فصل اول بررسی‌های باستان شناختی دشت مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تهیه نقشه باستان شناسی مربوط به دشت مرودشت به علت گستردگی حوزه فرهنگی این منطقه تاریخی حائز اهمیت است.

وی با تاکید به جایگاه ویژه جلگه مرودشت و لزوم تهیه این نقشه باستان شناسی به منظور شناخت بهتر محوطه‌ها و بنا‌های واقع در این دشت افزود: همچنین تکمیل و تقویت بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از طریق این پژوهش‌ها انجام خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه این طرح از ۲۱ مردادماه امسال آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: پس از پایان طرح همه اشیای موزه‌ای و مطالعاتی بدست آمده به امین اموال این اداره کل تحویل داده خواهد شد.

همچنین وحید بارانی کارشناس باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و سرپرست تیم مطالعات باستان شناسی دشت مرودشت اظهار کرد: در گذشته تحقیقات پژوهشی و میدانی پیرامون لایه‌های تاریخی و منظر فرهنگی این منطقه انجام شده، اما هیچکدام از آن‌ها به صورت نقشه جامع در نیامده است.

گفتنی است، با توجه به بررسی‌های باستان شناختی، پراکندگی بیشتر محوطه‌های باستانی در جلگه مرودشت مربوط به دوران پارینه سنگی میانه تا دوران اسلامی است.

انتهای پیام/ن

 بررسی‌های باستان شناختی در دشت مرودشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار