احتمال تعطیلی یکی از کنسولگری‌های روسیه در آمریکا

منابع دیپلماتیک از احتمال تعطیلی یکی از چهار کنسولگری روسیه در آمریکا خبر دادند.

احتمال تعطیلی یکی از کنسولگری‌های روسیه در آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دیپلمات آمریکایی در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفت واشنگتن می‌‎تواند یکی از 4 کنسولگری روسیه در آمریکا را در واکنش به اخراج صدها دیپلمات آمریکایی از روسیه، تعطیل کند.

ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – به آمریکا دستور داد 755 نفر از دیپلمات‌های خود در روسیه را کاهش دهد و تعداد کارکنان دیپلمات آمریکایی در این کشور را به 455 نفر برساند. اکنون نیز 455 دیپلمات روسی در آمریکا حضور دارند. کرملین اعلام کرد این اقدام در واکنش به اخراج 35 دیپلمات روس در سال 2016 و نیز وضع تحریم‌های کنگره آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی انجام شده است.

رکس تیلرسون – وزیر خارجه آمریکا – روز دوشنبه اعلام کرد دولت آمریکا تا ماه سپتامبر به تصمیم اخیر روسیه پاسخ خواهد داد. منابع در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفتند آمریکا این اقدام روسیه را به عنوان تشدید در تنش‌ها می‌داند و می‌تواند حضور روسیه در آمریکا را با تعطیلی یک کنسولگری این کشور در آمریکا، کاهش دهد.

روسیه 4 کنسولگری در نیویورک، سان فرانسیسکو، سیاتل و هیوستون آمریکا دارد. این در حالی است که آمریکا در روسیه 3 کنسولگری دارد.

 

انتهای پیام/

یک مقام آمریکایی از احتمال تعطیلی یکی از کنسولگری‌های روسیه در آمریکا خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار