قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت به تعهد خود برای تزریق هزار واگن به متروی تهران عمل نکرده است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت قول تهیه یک هزار دستگاه واگن را به شهرداری تهران داده بود که هنوز محقق نشده است.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع کمبود واگن مترو، اظهار داشت: برای رفع این موضوع دولت ، 2 تعهد به شهرداری تهران داده بود که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است.

وی افزود: دولت ها نزدیک به 10 سال است که به تعهد 50 درصدی خود برای توسعه حمل و نقل ریلی عمل نکرده اند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای رفع کمبود واگن خطوط در حال افتتاح، دولت قول تهیه یک هزار دستگاه واگن را به شهرداری تهران داده بود، گفت: دولت هنوز به این قول عمل نکرده است.

قناعتی با بیان اینکه برای تهیه این یک هزار دستگاه واگن به 6 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز است، تاکید کرد: اگر این پول به شهرداری تهران واگذار شود شهرداری می تواند بخشی را از کارخانه واگن سازی شهر تهران و بخشی را نیز ازخارج تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خطوط موجب اشتغالزایی در کشور می شود، تصریح کرد: با ساخت واگن در تهران، تجهیزات با قیمت مناسب تری در کشور تولید و ارز کمتری از کشور خارج می شود و همچنین اشتغال و تولید ملی نیز رونق می گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح خط 6 مترو در مردادماه سال جاری، گفت: قطعا برای فعال سازی خط 6 با مشکل واگن و سرفاصله حرکت قطار روبه رو خواهیم شد به همین دلیل نیازمند یک حرکت اورژانسی از سوی دولت هستیم تا بتوانیم برای رفع کمبودها چاره اندیشی کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس استانداردها زمان حرکت قطارها باید 3 الی 4 دقیقه باشد تا مردم در ایستگاه ها معطل نشوند.

قناعتی با بیان اینکه دولت باید سیستم داخلی را برای تولید واگن و دیگر تجهیزات فعال کند، گفت: اگر خط تولید واگن در شرکت واگن سازی بهشت زهرا(س) افزایش یابد می توانیم به کلانشهرهایی مانند شیراز، اصفهان، مشهد که وارد صنعت مترو شده اند، خدمات بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار